Na deze videoboodschap zal het alleen maar onrustiger worden. Staken is hun goed recht, uiteraard moet het geweldloos blijven. Dat gasten er last van hebben is heel vervelend, maar de bal ligt nu toch echt bij Disney. Dit had Disney kunnen weten toen ze een park in Frankrijk openden. De Fransen zijn nu eenmaal wereldkampioen staken, ze komen echt voor zichzelf op.
Wat mij betreft ligt de bal bij Disney, om de ontevredenheid weg te nemen.
Uit sommige reacties hier merk ik wel dat Disney door heel veel mensen op een voetstuk wordt geplaatst, terwijl je toch wel vaker verhalen hoort dat het niet zo een heel fijn bedrijf is om te werken.
En die reacties van: ze hadden het kunnen weten toen je voor Disney ging werken is onzin. De wereld is veranderd door de hoge inflatie, daar moeten ze toch iets mee. En de mensen die roepen: dan ga je toch weg, vind ik veel te makkelijk gezegd. Mensen die daar werken zitten vaak aan de onderkant van de middenklasse met een zeer moeilijk bestaan. Zij kunnen zich de onzekerheid van ontslag nemen niet veroorloven. En als iedereen ontslag neemt kun je ook je park sluiten. Personeel is voor een bedrijf het belangrijkste dat je hebt, ga er dus zorgvuldig mee om.