SanderSonJones Disney zal hier zo snel mogelijk iets aan moeten doen
Als dit de reactie van de directie is, vrees ik ervoor dat ze nog tot minstens augustus gaan staken. Ik hoop dat Amerika heel snel hier een stokje voor gaat steken.
Ik was er zaterdag en het was geen fijn dagje. Een opsomming van dingen die opvielen:
- Sommige attracties waren de hele dag dicht door personeelstekort door de staking (Star Tours, Riverboat Landing en nog een aantal).
- Er waren voor mijn gevoel (veel) meer storingen. Mogelijk omdat de TD deels ook mee aan het staken was?
- Veel shows gingen niet door. Dit was erg onduidelijk. Er ging 1 Dream and Shine Brighter parade door van alle parades. Deze had geen showstop. Stars on Parade ging ook niet door. Dreams en D-Light wel.
- Attracties draaiden met een veel lagere capaciteit. ToT draaide in het begin van de dag met 1 lift en 100 minuten wachten. Hyperspace Mountain draaide met 1 station.
- Premier Access was niet beschikbaar bij veel attracties.
We hadden, dankzij ons abonnement en een meerdaagse trip, alsnog een prima dagje. We kwamen de groep 1x tegen bij Peter Pan en dat trok ons volledig uit de Disney bubbel. Als ik in de directie zat, zou ik meteen onderhandelen voordat ze daadwerkelijk dagelijks gaan staken (zoals volgens geruchten vanaf morgen gaat gebeuren). Maar Fransen zijn behoorlijk eigenwijs en stug, en de reactie van Natacha Rafalski bewijst dit maar weer. Ik denk dat dit nog een lang gevolg gaat krijgen...