- Bijgewerkt
Disneyland Paris had er reeds voor gewaarschuwd en men kon zelfs boekingen gratis annuleren of omzetten naar een andere datum. Daar waar vroeger de stakingen kortstondig waren of zich buiten de parken afspeelden was het dit weekend wel een ander verhaal.
Stakers en banners op Main Street, op het kasteel en zelfs fysieke dwang met een tussenkomst van de securitydiensten in het Walt Disney Studios Park. Door neerzitacties te doen dienen parades en shows geannuleerd te worden. De attracties zouden wel steeds allemaal geopend zijn.
Ik werk er niet dus ik vind dat ik sowieso minder of geen recht van spreken heb. Ik kan mij voorstellen dat als je jezelf langdurig onderbetaald voelt dat je er op de duur iets aan wilt doen. Langs de andere kant weet ik ook wel dat vakbonden soms maar wat graag een tikkeltje te ver om zeker hun stem duidelijk te laten gelden.
Er werden door de militanten ook folders uitgedeeld aan bezoekers om zich tot City Hall te wenden indien ze zich benadeeld zouden voelen en zo een terugbetaling te vragen.
Het zijn alleszins hallucinante beelden om dit binnen het park te zien. Ze hebben al gemeld dat indien het management niet over de brug komt ze tot en met de zomer willen doorgaan.
Ik ben benieuwd hoe het management gaat reageren en of ze toegevingen gaan doen vanuit Parijs. Voorlopig blijft het daar nog erg stil. Ik vraag me ook af hoe men hier in de VS naar kijkt, gaan ze vanuit deze hoek maatregelen nemen of met iets over de brug komen. En hoe gaan Cast Members in andere parken reageren. Iedereen weet wel dat men in de Amerikaanse parken ook niet overbetaald wordt, als zij zien dat het in Frankrijk werkt waarom zou het dan misschien daar ook niet werken en kunnen we misschien hier ook reacties verwachten?
Het thema is minder leuk maar dit vond ik toch wel erg origineel gevonden: