Chingu Wist je dit toen je begon te werken? --> Ja!
Heb je toen de job aanvaard en ben je intussen al enkele jaren actief?--> Ja!
Heb je de mogelijkheid om iets anders te zoeken als het jou niet aanstaat?-->Ja!
Wist je dat het leven (alleen hier aL IN EEN JAAR)een kleine 15% duurder zou worden ---> NEE!!!
Spiegelbeeld In Disneyland is het credo dat je trots moet zijn dat je er mag werken en verder niet moet zeuren. Gelukkig gaat dat idee steeds meer weg. De stakers voeren nu een strijd die onze voorouders lang geleden streden. Een normaal salaris en dito voorwaarden.
Beetje overtrokken vind je niet. Ze krijgen echt niet slecht betaald al kan het natuurlijk altijd beter.
Mensen Zoals er nu ook weer in het video bericht gemeld word zijn er in augustus gesprekken. daarnaast (als alles klopt wat er gezegd word) zijn de de afgelopen maanden ook al omhoog gegaan.
Sorry maar dan de arogantie van de bonden om van te kotsen. Dan ben ik toch blij dat de bonden hier minder te zeggen hebben. Hier dan wel weer te weinig maar zoals daar is echt te gortig.
Ik heb het nu even over een kleine 15 jaar terug. Op ik geloof cafe mickey was er toen een castmember die vertelde netjes dat hij toen 1200 netto kreeg. Hier was zijn huur van het door Disney verhuurde appartement al van af. Als dit appartement een huur heeft van 500-700 euro kreeg hij dus een kleine 1800 netto dat was voor 15 jaar terug al een aardig salaris. Dan verwacht ik niet dat de 15 jaar hebben stil gestaan. Ze zullen niet alles hebben kunnen compenseren maar toch.
Dat ze staken prima. Geweld gebruiken een no go.