De overwegend 'negatieve' reacties verbazen met toch wel een beetje. Met de echte 'fanbril' kan ik nog wel begrijpen waarom de 'rust in Avalon' verkozen wordt boven de drukkere Avalon 2.0 die nu is gepresenteerd. Echter, Toverland is een familiepretpark, waarbij ze ambieren een totaalaanbod voor heel de familie aan te bieden. Die balans was nog een beetje zoek in Avalon, met redelijk lege stukken park als gevolg. Daarom alleen al onwijze hulde voor hun keuze om eerst dit gebied te upgraden, voordat ze door gaan naar een nieuw themadeel.
Dan voor mij het klapstuk (en miscchien nog wel de grootste oorsprong van mijn verbazing over de reacties hier), is de ongekende schaal waarmee in Sevenum wordt doorgebouwd na de 2 zwaarste jaren ooit voor de sector. 10 miljoen, 4 attracties, die allemaal groter zijn dan eerst verwacht, als ik het een beetje goed samenvat. Dat meteen na een geslaagde upgrade van de boomstambaan, met de aanleg van een vakantiepark volgend jaar in het verschiet. Tel hierbij het steeds groter (en beter) wordende Halloween event en het nieuwe kerstevent bij op, dan kan ik alleen maar mijn petje afnemen voor Toverland. Dit is expansiedrift die alleen maar toe te juichen is!
Ik ben trouwens ook wel fan van die Skyfly in de helix, dat gaat zo'n toffe interactie opleveren!