- Bijgewerkt
Demin Ja, maar dat had niet ten koste hoeven gaan van de designfilosofie van Avalon.
Dat gaat het denk ik ook niet. Je krijgt straks een mooi samenspel tussen de Sky Fly en Fēnix. Doordat je vanuit binnenkomst kijkt op de achterkant zie je alleen 1 deel er bovenuit steken. Afgezien van Fēnix die rondging en een bootje van Merlin’s Quest was er gewoon weinig leven in het gebied. Dat had enerzijds een charme maar zorgde er ook voor dat het er nooit druk was.
Demin Ook zijn ze plots afgestapt van de kernverhaallijn tussen Merlijn & Morgana en de uitgesproken plannen om in de toekomst de aanwezigheid van Arthur uit te breiden in het gebied.
Dat hebben ze ook aan zichzelf te danken. Die verhaallijn was nooit goed uitgedacht of zichtbaar in het gebied (op een paar verloren bordjes na). We gaan ongetwijfeld nog horen wat het verhaal achter de nieuwe attracties zal zijn. De Sky Fly heeft als ondertitel ‘Flight School of Magic’ dus Merlijn zal daar wel een grote rol spelen.
Demin Eveneens is het meer volwassen/minder kiddy karakter van Avalon niet doorgetrokken en zie je feller kleurgebruik bij de nieuwe toevoegingen.
Dat je bij een Kiddy Ride wat meer kleur gebruikt kan ik begrijpen. Maar eens dat er veel gebruik wordt gemaakt van met name geel/oranje, kleuren die we in dit gebied tot nu toe nog niet hebben gezien.
Demin Als iemand met interesse in character design vind ik ze beide heel tof als ontwerp an sich, maar Juna en Sparky passen eigenlijk niet in Avalon.
Eens, maar je wil toch een brede doelgroep aanspreken. Dan heb je dit soort dingen wel nodig. Het zou ook niet mijn eerste keuze zijn geweest. Ik zou toch meer zoeken in wat realistische figuren zoals Arthur. Die bijen bij de nieuwe Garden Tour vind ik dan wel weer erg leuk bedacht en passen er ook goed bij. Ook de al bestaande Pixies zijn leuke karakters, zonde dat daar nooit iets mee gedaan is qua merchandise.