Cornelius Met de echte 'fanbril' kan ik nog wel begrijpen waarom de 'rust in Avalon' verkozen wordt boven de drukkere Avalon 2.0
Goh.. dat avalon gewoon te leeg en te kaal was voorin zou ook een fan moeten zien. En ook het "gat" in de zichtlijnen achterin (dat natuurlijk bedoeld was voor toekomstige uitbreidingen) was niet mooi. Het was altijd wel al duidelijk dat er meer bij zou gaan komen in Avalon.
Maar hoe ik het vooral interpreteer is dat de meesten toch vooral zich zorgen maken over het kleurgebruik. Dus niet drukte qua volk, maar juist qua uitwerking in het thema. Oftewel: In plaats van één thema met één consequente stijl, wordt het nu een beetje een allegaartje.
Overigens blijft de linkerkant voorin nog steeds heel erg leeg. Natuurlijk kwam daar al veel volk voor fenix, maar qua aanbod blijft het daar een dode zone.
Naast de schreeuwerige kleuren, zou je ook kunnen discussieren over de locaties. Ja: De rechterkant heeft absoluut attracties nodig. Maar waarom moet dat zo'n enorme skyfly zijn in de helix? Natuurlijk: Daar is verreweg het meeste plaats voor een attractie, maar juist met het thema van een druïdencircel (die vrijwel onzichtbaar was door de slechte uitwerking) had je heel mooi kunnen gebruiken met een ander type attractie.. Nu blijft er geen ruimte over voor veel theming en de theming die er komt vloekt voor zowel qua verhaal als qua stijl met wat er al is.
Daarnaast lijkt het er niet op dat ze zo'n beetje het grootste issue van die rechter kant aan gaan pakken: De geflopte boatride. De Darkridescene onder het station van Fenix is fantastisch, maar daarna volgt een véél te lange en saaie bootrit terug naar het station waar eigenlijk volstrekt niets te zien is. Noghtans leent de omgeving zich er perfect voor om nog wat outdoor-scenes toe te voegen om de rit interessant te maken om terug naar het station te komen.
En als je toch een grote upgrade gaat doen voor avalon: waarom dan niet een deel van die bootrit indoor maken met wat darkride scenes.
Ik ben er vrij zeker van dat als het laatste deel van die bootrit niet zo retesaai was (en juist de laatste indruk blijft hangen) er veel meer mensen op deze attractie af zouden komen en er zodoende ook al meer volk naar die kant getrokken kan worden.