Wat een ellende dit, zo jammer! De capaciteit wordt echt dramatisch, voorheen stonden er 5-6 treinen op de baan en nu maximaal 3. En dan Zamperla als bouwer, ben er heel bang voor.
Top Thril Dragster wordt omgebouwd naar Top Thrill 2
ArcovandenBroek En dan Zamperla als bouwer, ben er heel bang voor.
hoezo? Ze maken de schitterende Volare. Topachtbaan!
De rijen zullen de eerste jaren wel flink oplopen, maar dat koelt wel.
Ik ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken. Met Zamperla kan dit een rampverhaal worden. Veel downtime, binnen no-time een martelmachine en uiteindelijk moet CF alsnog weer bij een fatsoenlijke bouwer gaan aankloppen om het te fiksen.
maar als Zamperla het daadwerkelijk goed weet uit te voeren, kan ze dat een serieuse boost in de industrie geven.
De kick van de originele TTD zat hem in de hele krachtige lancering en korte thrill. Als je die lancering in derden doet, haal je enorm veel van de kick weg. Een stukje achteruit gaat dat niet vervangen.
Het blijven nog steeds gezochte recordjes. De vorige keer waren de cijfertjes niet officieel, maar volgens mij kloppen ze wel.
Nu ben ik niet zo technisch aangelegd, maar de snelheid bij de derde launch ligt lager dan de topsnelheid van TTD. Dan zou je toch zeggen dat hij de top hat niet zou halen of lag de topsnelheid bij de oude versie pas na de top hat? Wellicht dat iemand met verstand van zaken dat kan uitleggen.
Ik twijfel overigens wel aan de capaciteit. Ik ben er 5 jaar geleden geweest en ik denk dat ik na Steel Vengeance en Maverick hier het langst in de rij moest staan. En met minder treinen en een langere ritduur gaat dat er waarschijnlijk niet beter van worden.
Het beste was de lancering dus ik betwijfel het dat ik dit beter ga vinden. Ik ben in ieder geval blij dat ik het origineel nog gedaan heb.
theorder01 Een stukje achteruit gaat dat niet vervangen.
nou, stukje.. Als je achteruit een spike van 128m omhoog gaat dan lijkt me dat toch best een thrill. Maar ben het met je eens dat de versnelling van 0-120 mph in 3.8 seconden toch wel het spannendste gedeelte was.
Was het niet leuk geweest als die spike een beetje angled was zodat je toch nog iets van een inversie erin kon stoppen? Idk ik heb geen expert
- Bijgewerkt
Toch jammer dat ik de oude TTD nooit heb kunnen doen... ik weet nog goed hoe verwonderd ik vroeger keek naar de achtbaan-docu's op Discovery Channel met TTD er in die mij de hobby in hebben geholpen.
Maar goed, hij wordt ten minste niet bij het schroot gezet. Ik ben benieuwd of de langere ritduur het ontbreken van de heftige launch een beetje kan compenseren. TTD was voorbij voor je het door had.
Zou mij ook niet verbazen als Top Thrill 2: Electric Boogaloo een populairdere thrill wordt voor het algemeen publiek. 120 meter achteruit de lucht in vliegen is natuurlijk nog steeds niet niks. Maar "minder heftig, even intimiderend" is wel vaak een recept voor publieksfavorieten, zie bijv Intimidator 305 versus Intimidator in Carowinds.
De supports voor de spike worden geplaatst.
The_Bullgod De supports voor de spike worden geplaatst.
Dat zijn flinke supports
Iemand heeft een werkend model in KNEX gemaakt
Hier ook nog wat meer video van de baan:
Njit Dat denk ik ook wel, al ga je natuurlijk nooit de 128 meter omhoog achteruit. Dan zou die lancering vooruit daarna geen zin hebben. Het voordeel is wel dat je nu wat langer op hoge snelheid blijft. De kick van de originele TTD zat hem in de enorme kracht van de lancering. Die piek daarna voelde je nauwelijks omdat je nog aan het bijkomen was van de lancering.
Ik ben nog niet heel afwijzend, maar de rit en de techniek moeten zich nog wel gaan bewijzen.
Ik vind de naam inspiratieloos, maar het idee is prima. Ik had afbreken erger gevonden en ze moesten toch iets met ‘t ding. Ik wacht de uitvoering nog even af, maar ik kan er voor nu best mee leven.
Jules eerlijk gezegd weet ik nog zo net niet of ik afbreken erger gevonden had...
Ja: Financieel gezien is dit voor het park sowieso de beste stap. Ze hebben wat (fake) records, ze hebben nog steeds hun skyline-definiërende baan en ze kunnen het als nieuw aanprijzen.. De investering zal beduidend lager liggen dan een nieuwe baan (tenminste: Als Zamperla het niet verkloot en ze over 5-10 jaar weer opnieuw moeten investeren).
Maar als ik af ga op mijn persoonlijke smaak, dan denk ik toch dat ze met de investering die hier in zit een veel leukere baan hadden kunnen zetten wanneer ze TTD gewoon gesloopt hadden.
TTD was een soort van "one trick pony" die nu eigenlijk zijn belangrijkste "trick" verliest. Maar met de tracklengte die in de nieuwe baan zit had je ook een behoorlijk goede andere baan kunnen zetten. Een Next-Gen Vekoma (misschien zelfs wel een Flying) had wellicht een veel betere aanvulling in het park geweest. Sowieso omdat het park al barst van de "hoger" achtbanen mocht wat afwisseling er best in zitten.
Vreemd dat ze niet voor dezelfde contructeur kiezen Intamin had dit ook makkelijk kunnen doen.
PretparkPro Vreemd dat ze niet voor dezelfde contructeur kiezen Intamin had dit ook makkelijk kunnen doen.
Intamin en Cedar Point gaan niet zo goed meer samen denk ik. Overigens wel bijzonder dat Intamin op hun eigen website Kingda Ka en Formula Rossa als LSM Launch zet..
PretparkPro Tja, Cedar Fair en Intamin, gaat de laatste tijd totaal niet goed samen, na verschillende grote problemen met diverse attracties. Dus dan kan ik de keuze voor een andere attractiebouwer wel begrijpen. Maar alleen snap ik de keuze voor Zamperla dan totaal weer niet. Zij moeten zich nog volledig bewijzen met dit soort grote coasters.