Nu veel pijlen richting Zamperla lijken te wijzen ben ik wel benieuwd hoe dit eruit gaat komen. Zou Zamperla nou niet de aangewezen fabrikant vinden om met zo'n cutting edge achtbaan aan de slag te gaan, maar wie weet wat ze voor elkaar kunnen krijgen.

Ik vind het vooral bijzonder dat de relatie met Intamin (blijkbaar?) zo slecht is dat Cedar Point niet met Intamin werkt. Die hebben toch een bewezen track record als het om lanceringen gaat.

    Meint het past op zich wel in de trend van Intamin dat ze het zelf niet willen fixen. Zoals ook het geval was met de Pagode, ook daar wilde Intamin zelf niet zijn handen branden aan de klus en slechts meekijken.

      Njit Lijkt mij niet waarschijnlijk dat dit de treinen zijn die op Top Thrill Dragster gaan rijden. Door de hoogte en breedte hebben ze een hoge luchtweerstand. En zal er nog meer energie nodig zijn om ze op snelheid te krijgen, ook al zijn ze lichter. Deze hebben een beetje weg van gekoppelde Mack Big Dipper treinen. Mogelijk gaat het vooral om het type productie (gefraisd aluminium i.p.v lassen) en hebben ze meerdere types. De trein die achter die man staat in de post ervoor lijkt ook anders.

        Ronny Ik denk ook dat in die video niet dezelfde treinen te zien zijn. De nieuwste video laat een smallere en meer gestroomlijnde zero car zien. Die zou wel kunnen op TTD

        The_Real_Infernape het past op zich wel in de trend van Intamin dat ze het zelf niet willen fixen. Zoals ook het geval was met de Pagode, ook daar wilde Intamin zelf niet zijn handen branden aan de klus en slechts meekijken.

        Voor zover ik weet ging het er bij de Pagode vooral om dat de onderdelen gewoonweg niet meer gemaakt/geleverd worden door Intamin, net zoals voor de Bob. Bij TTD daarentegen zou Intamin gewoon nog alles moeten kunnen leveren.

        22 dagen later

        Op Reddit is eerder vandaag deze nieuwe foto gepost..

        - Plus de jaarlijkse Cedar Point-kerstvideo toont iets mysterieus: CP2024PMPBNR (??)

        Was ook wel te verwachten dat ze iets nieuws hebben in 2024. Maar als ze nu al met teasers beginnen dan is het vast voor iets groots. Ik hoop dat ze binnenkort wat naar buiten brengen over Top Thrill Dragster.

        19 dagen later

        - Op 00:20u zie je gele track liggen.. Heeft Zamperla hier (per ongeluk) mee bevestigd dat zij TTD 2.0 in 2024 zullen herbouwen?

          Philosopher Op 00:20u zie je gele track liggen.. Heeft Zamperla hier (per ongeluk) mee bevestigd dat zij TTD 2.0 in 2024 zullen herbouwen?

          Dat kan ook de track voor PNE Playland zijn, zegt eigenlijk nog helemaal niks.

            SvenDonut dat is heel aannemelijk, die baan zou ook geel worden namelijk.

            Edit; nieuwe teaser, de ride gaat in 2024 weer open

            "A new formula".. zou hij van dragster thema naar F1 thema gaan? Zou zomaar kunnen.

              FlyingTimo Er wordt gespeculeerd dat ze naar een Ruimte-thema gaan en dat diverse attracties in de omgeving ook hetzelfde thema zal krijgen.

              Een deel van de footers is gesloopt, en een deel met supports staat nog. Ik denk nog niet dat we ineens een andere layout krijgen maar ze pakken het wel grondig aan!

              een maand later

              Wat gaan ze met de wachtrij doen?? Het is en blijft speculeren.

              • Jules heeft hierop gereageerd.

                Ik zie daar op die locatie nog wel een overdekte werkplaats voor de treinen ontstaan.

                Jules Goh, dit vind ik een te open deur.. Het is meer de vraag waar de wachtrij gepositioneerd gaat worden.. Dat bedoelde ik eigenlijk te schrijven. Voortaan zal ik het beter verwoorden.

                • Jules heeft hierop gereageerd.

                  Jules De wachtrij veranderen lijkt me vanwege de details van het ongeval wel logisch eigenlijk

                  Eigenlijk niet. Want dat zou betekenen dat:
                  A: Je er van uit gaat dat hetzelfde ongeval opnieuw gebeurd, terwijl je dat juist sowieso wilt voorkomen
                  B: Je er van uit gaat dat ALS het nog eens gebeurd, dat onderdeel grofweg op dezelfde plek terecht komt. Terwijl het eigenlijk overal binnen X-Aantal meter van de baan terecht kan komen, waarbinnen dus ook altijd wel een wachtrij, uitgang of zelfs het hoofdpad naast de baan.

                  • Jules heeft hierop gereageerd.

                    Coasterfrenzy Er is in de VS een vrij ingewikkeld onderdeel van de rechtspraak waarbij verbeteringen die na een ongeval plaatsvinden niet kunnen worden gebruikt als bewijs van je nalatigheid (want je zou bedrijven dan indirect motiveren om pas na de uitspraak en niet zo snel mogelijk iets te verbeteren), maar wel kunnen worden gebruikt om aan te tonen dat je de activiteit veilig kunt hervatten na goedkeuring. Als de rechter Cedar Point vraagt "zou dit ongeluk nog eens kunnen gebeuren" wil 't park zoveel mogelijk punten kunnen laten zien waaruit het antwoord "nee" volgt. Bewijzen dat mensen niet langer op die plek staan of dat het in ieder geval is aangepast lijkt me - wat ze hier zo mooi - laaghangend fruit noemen. Dat is makkelijk te plukken en die moeite neem je altijd.

                    Philosopher Mijn post was geen kritiek. Details kennen we niet, maar speculeren over de reden waarom lijkt me logisch. Er is nogal wat gebeurd in die wachtrij.

                    12 dagen later

                    - Vandaag is er Winter Chillout (dan mogen fans in de winter Cedar Point bezoeken om te kijken hoe het staat met de werkzaamheden in het park).

                    • MrRC vindt dit leuk.