- Op 00:20u zie je gele track liggen.. Heeft Zamperla hier (per ongeluk) mee bevestigd dat zij TTD 2.0 in 2024 zullen herbouwen?
Top Thril Dragster wordt omgebouwd naar Top Thrill 2
Philosopher Op 00:20u zie je gele track liggen.. Heeft Zamperla hier (per ongeluk) mee bevestigd dat zij TTD 2.0 in 2024 zullen herbouwen?
Dat kan ook de track voor PNE Playland zijn, zegt eigenlijk nog helemaal niks.
"A new formula".. zou hij van dragster thema naar F1 thema gaan? Zou zomaar kunnen.
FlyingTimo Er wordt gespeculeerd dat ze naar een Ruimte-thema gaan en dat diverse attracties in de omgeving ook hetzelfde thema zal krijgen.
Een deel van de footers is gesloopt, en een deel met supports staat nog. Ik denk nog niet dat we ineens een andere layout krijgen maar ze pakken het wel grondig aan!
Wat gaan ze met de wachtrij doen?? Het is en blijft speculeren.
Ik zie daar op die locatie nog wel een overdekte werkplaats voor de treinen ontstaan.
Philosopher De wachtrij veranderen lijkt me vanwege de details van het ongeval wel logisch eigenlijk.
Jules Goh, dit vind ik een te open deur.. Het is meer de vraag waar de wachtrij gepositioneerd gaat worden.. Dat bedoelde ik eigenlijk te schrijven. Voortaan zal ik het beter verwoorden.
Jules De wachtrij veranderen lijkt me vanwege de details van het ongeval wel logisch eigenlijk
Eigenlijk niet. Want dat zou betekenen dat:
A: Je er van uit gaat dat hetzelfde ongeval opnieuw gebeurd, terwijl je dat juist sowieso wilt voorkomen
B: Je er van uit gaat dat ALS het nog eens gebeurd, dat onderdeel grofweg op dezelfde plek terecht komt. Terwijl het eigenlijk overal binnen X-Aantal meter van de baan terecht kan komen, waarbinnen dus ook altijd wel een wachtrij, uitgang of zelfs het hoofdpad naast de baan.
Coasterfrenzy Er is in de VS een vrij ingewikkeld onderdeel van de rechtspraak waarbij verbeteringen die na een ongeval plaatsvinden niet kunnen worden gebruikt als bewijs van je nalatigheid (want je zou bedrijven dan indirect motiveren om pas na de uitspraak en niet zo snel mogelijk iets te verbeteren), maar wel kunnen worden gebruikt om aan te tonen dat je de activiteit veilig kunt hervatten na goedkeuring. Als de rechter Cedar Point vraagt "zou dit ongeluk nog eens kunnen gebeuren" wil 't park zoveel mogelijk punten kunnen laten zien waaruit het antwoord "nee" volgt. Bewijzen dat mensen niet langer op die plek staan of dat het in ieder geval is aangepast lijkt me - wat ze hier zo mooi - laaghangend fruit noemen. Dat is makkelijk te plukken en die moeite neem je altijd.
Philosopher Mijn post was geen kritiek. Details kennen we niet, maar speculeren over de reden waarom lijkt me logisch. Er is nogal wat gebeurd in die wachtrij.
- Vandaag is er Winter Chillout (dan mogen fans in de winter Cedar Point bezoeken om te kijken hoe het staat met de werkzaamheden in het park).
- Bijgewerkt
Het lijkt erop dat er achter Dragster een grote fundering word gemaakt voor iets wat bijna niet anders dan een spike kan zijn...
Vanuit het station achteruit de spike op en vervolgens over de nieuwe magneetlancering de tophat over.
Toch is het balen dat de hydraulische lancering, langzaam gaat uitsterven en plaats maakt voor swing lancering.
Met een Dragster heeft het weinig meer te maken. Vanuit stilstand in 1x die tophat over was juist de hele Thrill.
- Bijgewerkt
BAVI Maar anderzijds is het wel goed om te weten dat Dragster veel betrouwbaarder zal worden. Altijd jammer als je een US-trip plant en deze net weer in storing is.