- Bijgewerkt
Over de mix van stijlen gesproken, ik dacht sowieso altijd dat het concept van de "Rijken" een beetje een eigen leven was gaan leiden. Buiten de Rijksmuziek en de vaandels is er niet echt iets onderscheidends te vinden. Met de introductie van Fantasierijk leek dit echter toch iets te zijn wat ze willen blijven doorvoeren. Voor navigatie-doeleinden is het natuurlijk nog steeds een handig concept, maar ik heb het idee dat ze er altijd losjes mee om zijn gegaan. Mede daardoor is er denk ik gekozen voor de 'mini-themagebieden' zoals de Wereld van Sindbad en Huyverwoud, om toch iets meer immersieve ervaringen te kunnen creëren. Volledige, grote themagebieden zoals in Disney zijn er nooit geweest en zullen we ook niet krijgen. Wellicht is de Fabula-loods te ver weg van Symbolica, maar aangezien het Fantasierijk ook het hele entreegebied betreft zouden ze deze er wel bij kunnen betrekken.
Als je over een 1,5 jaar vanuit het Grand Hotel richting Symbolica loopt, vind ik dat je de klassieke en romantische stijlen best mag doortrekken over de gehele promenade zodat het echt een geheel wordt. Het blijft een belangrijke ader in het park en verdient persoonlijk daarom een waardige uistraling. Nu ligt het er vaak maar triestjes bij. De Fabula-loods kan je op die manier ook meer betrekken in het geheel. Vul de promenade aan met nog wat extra gebouwen in de stijl van het Hartenhof, ik denk dat dit ook moor aansluit bij het Hotel.