- Bijgewerkt
Er bestaan inderdaad genoeg rotspartijen, ook in Duitsland (Externsteine) waar ze het exterieur op kunnen baseren. Hoeft geen enorme berg te zijn, gewoon de thematisering van de voorgevel van de loods doortrekken. Het blijft een lastig onderwerp. De Efteling weet heus wel dat men toe is aan iets nieuws en Fabula geen publiekslieveling is, eeuwig zonde van zo'n A-locatie. Echter is er ook recentelijk nog geld in gestoken dus om het in de komende 3 jaar al te gaan afbreken zie ik ook niet gebeuren. Als ze de buitenkant aan gaan pakken, zitten ze er wel echt aan vast en zullen ze het dus met de loods moeten doen zoals deze er nu staat. 4-D films trekken nou eenmaal niet heel veel publiek meer. Maar eventueel een iets geavanceerde flight simulator zoals Soarin'/Flight of Passage zou eventueel nog kunnen.
Ik zou zeggen maak er een drakenthema van ofzo en verander de loods in een grote drakengrot. Kunnen ze dan mooi aansluiten op Fantasierijk en de Symbolica-universe. Op de kaart van Symbolica staat een gebied aangegeven met de naam "Draconvæ", klinkt als een passend gebied om een attractie op te baseren. Nooit een enorme fan geweest van de Symbolica storytelling, maar nu Symbolica "the ride" zelf is gekomen vind ik dat ze het ook goed moeten uitwerken met nog meer storytelling in het gebied. Hoe ziet de rest van de planeet er uit, wie leven er, stukje character development, etc.