- Bijgewerkt
Japio Ik ben het helemaal eens om stukken rots te plaatsen en dat het niet helemaal een berg hoeft te zijn. Bij kleine boodschap hadden ze het idee om hier een adventure trail in te maken wat natuurlijk mooi aansluit bij M&M.
Verder is op de A locatie van fabula de binnen speeltuin wel echt een succes. Wat mij betreft hoeft dit niet precies aan te sluiten met iets wat in de buurt ligt. Wat mij betreft maak je van die grote wachthal en de filmzaal een andere attractie en hou je het huidige speeltuin een speeltuin. En in een grote rots kan je echt nog allen kanten uit qua thema zoals japio zei.
Over het punt dat pleinen nu minder aansluiten dan vroeger daar ben ik het echt zwaar mee oneens. DM ligt straks mooi afgesloten in het bos het M&M plein voelt als een mooi Duits dorp pleintje, fata is altijd een mooi plein geweest en bij Sindbad zie je echt de potentie alleen dat moet nog afgemaakt worden. Als je naar oude foto s kijkt van dat dambord plein van reizenrijk is dit echt wel een enorme verbetering. Zelf ben ik van mening om de scheiding tussen de attracties nog beter te maken je de ingang van CF nog zou moeten verplaatsen en voor mijn gevoel was het zomerstrand hier ook een test voor.
Al met al zie ik ze vanwege de stikstof situatie nadat DM af is ze echt wel geld investeren in het stuk bij fabula en bepaalde plein verbeteringen. Waarbij de natuurlijke buffer weer wordt aangeplant op veel plekken maar dat heeft ook tijd nodig. Als de bouwketen weg zijn en dit wordt weer boom is het zicht zo weer beter.
Een ratjetoe aan thema s is het altijd geweest en dat is bijna bij ieder attractie park wat natuurlijk is gegroeid is. Alleen bij Disney niet omdat ze in een keer zo’n park hebben geplaatst, maar als je naar nieuwe delen kijkt zie je daar ook een mix in stijlen.