Ik denk dat Fabula ver genoeg van Symbolica vandaan ligt om daar niet op aan te sluiten. Daar tussen komt ook Danse Macabre nog te liggen, het is niet dat het vanwege locatie op elkaar aan moet sluiten. Ja, het ligt aan de Pardoes Promenade, maar die vind ik nou niet zo thematisch dat ik daar enorme Symbolica-vibes van krijg. Sterker nog, ik zou er stevig voor willen pleiten om de Promenade een layover te geven naar de stijl van de Dubbele Laan. In elk geval een dicht bladerdek aan de bovenkant. Dat is een mooie buffer voor het Sprookjesbos en ook wat fraaier zicht vanuit het Grand hotel. Dus ook die slootjes/vijvertjes dicht of in elk geval verkleinen. Dan kun je een mooie aarden wal achter het Sprookjesbos aanleggen zodat de beplanting daar wat hoger staat en je op minder plekken lelijke doorkijkjes hebt.
Persoonlijk ben ik ook erg gecharmeerd van de plantsoentjes in de Dubbele Laan, deze zou je dan wel wat organischer/Symbolicaanser uit kunnen voeren. Dat wil zeggen, werken met koper ed. Doe dit tot aan de springfonteintjes en je hebt een prachtig groene entree van je park en een mooi gebied voor Symbolica. Tevens goed tegen hittestress in delen van je park en hotel.
Een rotsachtig gebouw is neutraal genoeg om verder allerhande attracties te kunnen huisvesten. Maar als er híer een flight simulator zou komen, en in Reizenrijk wordt een Oosters thema verder uitgewerkt, vind ik het wel een ratjetoe aan thema's en stijlen worden in het park. ''Maar vroeger werd toch ook alles maar naast en door elkaar gebouwd?'' Ja, maar toen stonden de attracties op zich en was er meer 'neutraal' terrein omheen als buffer. Met alle respect, maar alle gebieden die de Efteling tot dusver als themagebied is gaan uitwerken, leveren alleen maar een groter rommeltje op. Max en Moritz staat misschien nog redelijk op zichzelf, maar de enorme kaalslag laat allerlei negatieve invloeden van buiten toe. Huyverwoud/De Swarte Kat clashen behoorlijk met Pirana en Sindbad heeft helemaal lelijke pleisters in Reizenrijk geplakt. Voorheen stonden de attracties daar weliswaar los van elkaar, maar stijltechnisch detoneerde het minder met elkaar. Nu wordt er geprobeerd inhoudelijk aansluiting te vinden, maar wordt het esthetisch niet beter.