Pretparkgenot Het enige wat ik mij afvraag is of die locatie nou wel strategisch is voor een hotel, als je de luxe hebt om je hotels bij de entree te kunnen bouwen dan snap ik niet dat ze net als bij Europa-Park achterin gepland staan.
Juist wel, op die manier kun je de drukte verspreiden, maar kun je eventueel ook een deel van je park later open houden voor hotelgasten. Het zal me niets verbazen als de Hotel zone een soort verdeelplein wordt voor Avalon en het Fase 5 gebied.
Pretparkgenot Het nadeel is dat Port Laguna - dat toch gebouwd is als verdeelgebied en samenkomstgebied voor slotshows - dan niet gebruikt wordt voor je hotelgasten.
Ik weet nog zo net niet of Port Laguna slotshows gaat hebben. Maar als dat zo is, dan werkt dat toch nog steeds prima zo? De meeste gasten stromen naar buiten, de hotelgasten gaan naar het hotel. Wederom dus een prima manier om bezoekersstromen te verdelen in plaats van alles op één plek spaak te laten lopen.
Daarnaast heeft het hotel op die plek als voordeel dat bezoekers met de auto om het park heen kunnen en zo de verkeersdrukte wat gemeden/gespreid kan worden.