Dat die verschillende scenario's zo in het onderzoek naar het nieuwe bestemmingsplan zitten betekent niet dat men daar nog geen keuze uit heeft kunnen maken. Achter de schermen heeft men duidelijk al wel een visie hoe Toverland er uit moet gaan zien, deze scenario's lijken mij puur opgesteld om ook input te verzamelen vanuit de omgeving.
Ik weet dat er achter de schermen al meerdere ontwerpen klaar liggen voor mogelijke nieuwe gebieden, maar dat ze nu vooral kijken naar wat er mogelijk is en wat het meest logisch is. Dat hele project rondom Expedition Zork is daarom gedaan om toch met iets 'nieuws' te komen ondanks de schade die de coronacrisis heeft aangericht. Dat viel toevallig mooi samen met de technische revisie die toch al op de planning stond. Anders hadden we dat project in ieder geval nu niet gezien denk ik.
De wens voor een hotel of überhaupt verblijfsrecreatie is er al sinds het begin, maar ze wachten daar mee tot het juist moment. Dat er volgens de geruchten nu voorrang gegeven wordt aan de uitbreiding met 4 nieuwe attracties i.p.v. het vakantiepark naast Troy vind ik alleen maar goed. Zolang de tijdelijke Pop-up camping die inmiddels niet meer zo tijdelijk is goed loopt, kun je dat prima nog een jaar of 2 doorvoeren, voordat je er iets tijdelijks van maakt.