- Bijgewerkt
JRS Je ziet ook dat het gebied boven fase 5 is gereserveerd voor een Hotel resort area, ik denk dat die plannen voor dat gebied blijven en ook op die plek uiteindelijk gerealiseerd gaan worden.
Het staat er heel specifiek neergezet en zeker gezien de aanvraag om het bestemmingsplan te wijzigen. Als dat rond is moeten ze zich daar ook aan houden.
Dat betekend dat het gebied wat ze voor een bepaalde bestemming gereserveerd hebben ook ingevuld moet worden met een bestemming die in het plan omschreven staat.
Ja en nee.
Het klopt dat een gebied ingericht moet worden volgens de bestemming die er aan gegeven is in het bestemmingsplan. Daar kan je wel vanaf wijken overigens, maar dat betekend een uitgebreide procedure vergunningaanvraag met lange beslistermijn.
Daarnaast is dit gebied óók aangewezen als locatie voor verblijfsrecreatie (een hotel), hier mogen daarnaast gewoon attracties gebouwd (met, gezien dichter bij natuurgebied) de voorwaarde dat dit geluidsbeperkende attracties moeten zijn.
Toverland kan er altijd voor kiezen hier geen hotel te bouwen.
In de aanvraag voor het nieuw bestemmingsplan tenslotte, is voor dit gebied niet in alle varianten nog verblijfsrecreatie aangevraagd. Toverland is dus helemaal niet zo zeker meer dát hier het hotel komt.
Buiten dat lijkt me dat hotel voor nu niet aan de orde (wat je zelf ook aan geeft).
Ik verwacht nog steeds niet dat deze uitbreiding van 4 attracties echt heel groots is. Hooguit 1 grotere flatride, maar ik zie van de 4 attracties er zo maar 2 een speeltuin-achtig karakter hebben.