Marvin Als de Efteling dat zonder pardon tegen de vlakte gooit dan heeft de huidige leiding totaal geen respect voor of feeling met het erfgoed dat de Efteling heeft.
Bij deze is dat dus definitief het geval. Ik snap helemaal dat het Spookslot als attractie niet meer de meest populaire attractie zal zijn en dat er iets "moet" gebeuren. Maar zonder pardon de eerste echte attractie in het park van een van de beste ontwerpers die het park gehad heeft tegen de vlakte gooien dat gaat er bij mij niet in. Zeker niet nadat je er wel voor kiest om een kale achtbaan als de Python te renoveren (waar ik wel voorstander van was ook).
Overigens ook wel een grappige quote uit het artikel wanneer Fons gevraagd wordt naar wat er dan voor in de plaats komt:
Wat het wordt? Het is een beetje onze strategie om niet meteen alles weg te geven
Bij elke recente vervanging (PandaDroom > Fabula, Bobban > Max & Moritz, Polka Marina > Nest) stonden ze klaar met de plannen voor wat er voor in de plaats zou komen maar nu houden ze ineens de lippen stijf op elkaar? Ik denk dat ze beseffen dat het eigenlijk niet zo goed te verantwoorden is wat ze hier aan het doen zijn.