- Bijgewerkt
Verder zou ik het toch ook nog eens willen hebben over die Meteor banen.
Er was de Meteor Roller Coaster van de Duitse exploitant Bornhäuser & Christus die in 1955 opdook.
https://ride-index.de/2017/09/03/meteor-bornhaeuser-christ/
En dan is er als ik het dus goed begrijp een tweede Meteor achtbaan, deze keer van de Zwitserse exploitant Charles Tissot.
Een van deze banen werd gespot in Zurich in 1955. Deze zou later naar Amerika zijn verhuisd (Sportland Pier).
Wat mij opvalt is dat Mack Rides hier zelf over maar 1 achtbaan praat en niet over meerdere.
En als ik het dan goed begrijp is het de baan van Tissot die uiteindelijk wordt omgevormd tot de Monorail Éclair.
Die baan in Zurich, het leek me logisch dat het die van Tissot zou zijn, maar dat klopt dan niet met Amerika en met het omvorm verhaal naar de Monorail Éclair. Dus dan moet het al die andere zijn. Kan iemand dit bevestigen?
Dus wat mijn vermoede is:
- Meteor Roller Coaster van de Duitse exploitant Bornhäuser & Christus uit 1955 duikt op in Zurich en verhuisd daarna naar Sportland Pier in Amerika waar die van 1960 tot 1970 staat.
- Meteor van de Zwitserse exploitant Charles Tissot duikt eveneens op in 1955 en wordt omgevormd tot Monorail Éclair in 1956.