Er zijn ontwikkelingen. Mede dankzij de ontdekking van die foto in Groningen!
Ik heb deze vraag ook uitstaan op diverse grote kermisgroepen op Facebook - daar is een aantal keer verwezen naar een heer uit Duitsland, wiens vader een 'mono-rail' in bezit gehad heeft. Ik heb hem aangeschreven.
Tevens ben ik in de geschiedenis van de Firma Jan Bakker-Denies BV gedoken. Ik wist niet beter dat zij de eersten in Nederland waren die een Polyp op de markt brachten en that's it. Maar dat blijkt niet te kloppen. Dit bedrijf heeft talloze andere attracties gebouwd. In 1964 was er bijvoorbeeld ook een 24m hoog reuzenrad op reis van deze firma.
Jan bakker is helaas in 1981 overleden, dus uit eerste hand is geen informatie meer te winnen. Gezien het verschil in lifthill en wagons, zou het zomaar kunnen dat hij de baan heeft nagemaakt van iets wat hij op de Foire du Trone gezien heeft?
Op zoek naar nog levende familie dus en hopen dat er iets uit de archieven bewaard is gebleven.
In Brazilië stond die vreemde 'dubbele' uitvoering bij een bedrijf op het terrein. Ik heb ze gemaild, maar weet inmiddels dat ze in Brazilië eigenlijk alles met whatsapp doen, dus in mijn beste Portugees gaat daar een appje naar toe.
Ik heb nogmaals de exploitant van Pirat Parc aangeschreven, hij was de eerste de reageerde, maar zijn info was niet volledig.
Ik wil eigenlijk proberen om contact te krijgen met de familie die de baan op de State Fair Texas heeft uitgebaat, ik heb het vermoeden dat dat deze van de firma Bakker is geweest.