Ik zit al een tijdje de TR van @Cerveza en @no-fear1991 te lezen en dacht ik moet toch wel onze trip verzilveren hier op Pretpark.club van onze geweldige Amerika avontuur vooral samen met @Micha @Andre @wouterh waarmee we de 3 volledige weken op reis zijn geweest.
Amerika trip Trip Reports:
- [TR] Dag 0 en 1 van Amerika Trip (VLiegen en Coney Island)
- [TR] Dag 2 Six Flags Great Adventure
- [TR] Dag 3 Fietsen door Washington
- [TR] Dag 4 Kings Dominion
- [TR] Dag 5 Busch Gardens Williamsburg
- [TR] Dag 6 Chillend naar Carowinds en 2 uur Coaster H**ren
- [TR] Dag 7 Ochtendje Carowinds en Smokey Mountain.
- [TR] Dag 8 Dollywood
9. [TR] Dag 9 Schieten en eten in Nashville
10. [TR] Dag 10 Holiday World
- [TR] Dag 11 Kentucky Kingdom en avondje Kings Island
- [TR] Dag 12 Kings Island
- [TR] Dag 13 t/m 15 Cedar Point
- [TR] Dag 16 Kennywood
15. [TR] Dag 17 Niagara Falls en Six Flags Darien Lake
- [TR] Dag 18 Six Flags New England
- [TR] Dag 19 Reizen naar New York met tussen stop Dorney Park
18. [TR] Dag 20 en 21 New York en terug vliegen.
We gingen na Kings Island rustig terug naar het hotel en wat genieten van de avond om vervolgens de volgende dag naar het hotel nabij Cedar Point te rijden. De oorspronkelijke bedoeling was om nog een half dag KI te doen en dan gelijk naar CP maar KI was al uitgespeeld gisteren.
Omdat we drie dagen in Cedar Point waren met wat pauzes voor eten en zwemmen enzo ga ik deze TR even wat anders aanpakken. Ik begin met de volgorde van achtbanen die we gedaan hebben en wat ik er van vind enzo.
Vervolgens de andere attracties. En als laatste de opmerkelijke dingen die gebeurde en wat ik er nog van weet.
Zo gingen we als eerste de Corkscrew doen, een klassieke Arrow die al sinds de jaren zeventig in het park staat. Hier kwamen we meteen achter dat ze de tijd niet goed konden inschatten. want na een half uur konden we plaatsnemen met een wachtrij waar 10 minuten voor gerekend stond. Tevens vond ik dit een van de slechtste banen van CP. Maar hij ziet er wel heel mooi uit.
Vervolgens naar een andere oudje in het park genaamd de Cedar Creek Mine Ride, een Arrow Mine Train die we 1 keer gedaan hadden en ik niet meer weet hoe die was. Dus heeft weinig indruk achter gelaten. Maar ja wat wil je met nog 16 andere achtbanen.
Vervolgens ook de Blue Steak gedaan een geinige houten achtbaan die net als andere Cedar Fair parken blauw is. Leuke baan volgens mij en minder erg dan zijn broertjes.
Vervolgens was het tijd voor wat pittigers namelijk een achtbaan wat voorheen een Stand UP coaster was maar naar een floorless is omgetoverd. Rougarou is een fantastisch apparaat met mooie inversies en en mooie kleuren schema deze heb ik wel vaker gedaan tijdens mijn trip.
Dan is Wicked Twister aan de beurt een Intamin Impulse coaster en voor mij de eerste in zijn soort die ik ooit doe. En wat een ding heerlijk om te doen, en wat een kracht.
Daarnaast staat een groene monster als buurman. En deze Raptor dat een B&M invert is, is een geweldige achtbaan met veel kracht die ik best veel heb gedaan deze dagen want ik houd van deze krengen.
Ook een kinderachtbaan kon niet overgeslagen worden, Woodstock Express is een Vekoma Junior achtbaan waar je zelfs met een beetje proppen twee grote gasten naast elkaar krijgt. Maar dit is een simpele achtbaan en altijd leuk voor de credit.
Vervolgens naar Gemini de allereerste Hybrid achtbaan die in dit park en een dubbele achtbaan oftewel een racer. En we deden eerst de rode en dit vind ik een heerlijke achtbaan van Arrow. De dag erna hebben we ook de blauwe gedaan zodat we deze allebei konden meetellen.
Vervolgens nog 1 achtbaan doen voordat we avond ERT hadden op Valravn en Gatekeeper. Ben ik vergeten te melden de reden dat we de eerste avond gingen was vanwege de avond ERT op deze 2 B&M. Maar de achtbaan daarvoor was geen mindere namelijk Maverick is een goede Intamin Blitz Coaster maar kan wat mij betreft niet tippen aan Taron. Als Maverick niet remde tijdens zijn 2e lancering was deze hoger bij mij geweest.
En dan is het tijd voor een uur lang coasteren op 2 mooie achtbanen. Als eerste Valravn een B&M Dive Coaster waarbij de 2e drop nog steeds hoger is dan de Baron hier in Nederland. Wat een goede baan als je vooraan zit, alleen jammer op de 3e rij is deze minder soepel.
En als laatste voor vanavond Gatekeeper een B&M Wingcoaster dat mooi over de ingang van het park heen gaat met near misses die prachtig zijn. Toch miste ik wat kracht zoals je die bij Feniks hebt.
Dan de volgende dag heel wat ochtend ERT's waaronder Millennium Force en Steel Vengeance, wij besloten als eerste naar SteVe te gaan maar die had nog storing dus als eerste maar toch de Intamin Mega Coaster Millennium Force, Deze achtbaan is vooral soepel en mooie airtime maar miste net de punch vond ik. Maar wel een goede achtbaan.
Dan toch daarna maar in een rij van aderhalf uur staan om eindelijk DE RMC van de trip te doen waar ik voor kwam. Steel Vengeance is een geweldige vervanger voor de Mean Streak vooral de 2e heuvel waarbij je heel die heuvel niet in je stoel zit door de airtime. En 's nachts heeft deze baan een brute kracht een terechte 2e plaats voor mij na I305.
Wat missen we dan nog, sowieso de hyper coaster van Arrow genaamd Magnum XL 200, deze baan is leuk met veel airtime maar omdat de beugel bij mij strak zat deden deze airtime momenten pijn aan mijn benen.
Ook deden we de broertje van de Bat hier in CP. Iron Dragon is een Arrow Suspended coaster wat adverteerd voor 45 minuten wachten gelukkig stapten we na een kwartier al uit doordat ze een tweede trein erop zette. Leuke baan maar zijn grote broer is beter.
Dat waren alle achtbanen die we konden doen, je mist er als het goed is nog 2. Een van de kinderbanen mochten we niet doen tenzij je een voucher hebt en dan was het nog aan de operator of die je erin liet. Dat soort praktijken sla ik graag over. En de topper van het park had heel ons bezoek storing. Helaas konden we Top Thrill Dragster niet doen.
We hebben deze dagen ook nog een Huss Giant Frisbee gedaan waarvan ik de naam kwijt ben. Maar deze zijn altijd leuk om te doen.
Dan mijn mening over CP, Heerlijk park met een enorm gave skyline maar helaas lieten ze teveel merken dat ze fastpassen verkochten door de wachtrij getallen op te schroeven. Ook waren er veel storingen waaronder een keer 7 achtbanen tegelijkertijd exl TTD. Maar we hebben echt relaxt gedaan en deze 3 dagen goed benut met 4 x een ritje SteVE. Ik zou volgende keer zeker terug komen al is het alleen voor TTD.
Volgende TR gaat over Kennywood op dag 16. En gelukkig hebben we de foto's nog voor de sfeer.