luckyrik28 Ik zit al een tijdje de TR van @Cerveza en @no-fear1991 te lezen en dacht ik moet toch wel onze trip verzilveren hier op Pretpark.club van onze geweldige Amerika avontuur vooral samen met @Micha @Andre @wouterh waarmee we de 3 volledige weken op reis zijn geweest. Amerika trip Trip Reports: [TR] Dag 0 en 1 van Amerika Trip (VLiegen en Coney Island) [TR] Dag 2 Six Flags Great Adventure [TR] Dag 3 Fietsen door Washington [TR] Dag 4 Kings Dominion [TR] Dag 5 Busch Gardens Williamsburg [TR] Dag 6 Chillend naar Carowinds en 2 uur Coaster H**ren [TR] Dag 7 Ochtendje Carowinds en Smokey Mountain. [TR] Dag 8 Dollywood [TR] Dag 9 Schieten en eten in Nashville [TR] Dag 10 Holiday World [TR] Dag 11 Kentucky Kingdom en avondje Kings Island 12. [TR] Dag 12 Kings Island 13. [TR] Dag 13 t/m 15 Cedar point met wat pauzes [TR] Dag 16 Kennywood 15. [TR] Dag 17 Niagara Falls en Six Flags Darien Lake [TR] Dag 18 Six Flags New England 17. [TR] Dag 19 Reizen naar New York met tussen stop Dorney Park [TR] Dag 20 en 21 New York en terug vliegen. Vandaag gaan we eens geen pretparken bezoeken want de volgende dagen die volgen doen we elke dag al een park. Nee wij gaan ons zelf verplaatsten naar Kentucky maar met een omweg eerst richting Nashville. Wij zijn op vakantie in America en dan doen we Amerikaanse dingen, Als Amerikanen naar Nederland komen gaan ze ook meteen blowen en naar de vrouwen van lichte zeden zo deden wij wat in Amerika legaal is: Schieten, We gingen richting Nashville rijden daar waar we een afspraak hebben om te schieten maar door een klein dingetje vergeten te hebben hadden we een uur over aangezien we een andere tijdzone betraden. Daardoor konden we op aanraden van @wouterh naar de grootste messenzaak ter wereld. En dat was al bijzonder. Vervolgens kwamen we om half 2 plaatselijke tijd aan bij de schiet vereniging. Waar @Micha fantastisch voorwerk heeft geleverd door voor 80 dollar per persoon met 4 wapens laten schieten. Een handwapen, een machine geweer, een AK nog wat en een Sniper Rifle. Nadat we een formulier hadden ingevuld en ondertekend voor verzekering en alles kregen we een rondleiding en leerde we hoe we een wapen vast moeten houden. En nog wat regels in de schietbaan zelf. We gingen onder andere langs de oefenruimte waarin airsoft gespeeld word. Daarna was het echte werk aan de beurt oftewel het schieten: Na het schieten was het tijd om eens te kijken in Nashville zelf hoe het daar eruit ziet. Dat hebben we een anderhalf uur gedaan en vervolgens in een buitenwijk van Nashville gegeten in een bar/pub met een Rock n Roll bandje. Dit was een kort reportje van een heerlijk relaxte dag maar morgen is het tijd voor Holiday World. Bedankt voor het lezen.
Marco Een mooie dag dit, op sommige momenten ook wel een beetje intimiderend. Het schieten was leuk, maar doordat je iets in je handen hebt waar je flink wat schade aan kan richten voelde ik wel wat spanning. Vooral ook toen de instructrice vertelde over de Hot brass dance wat kan gebeuren. Maar uiteindelijk een ervaring die ik niet had willen missen. De wapens waren trouwen volgens mij een handpistool, mp5, m60 en volgens mij een Barrett m95. Nashville was ook een erg gezellig uitstapje. Wat een fijne bruisende sfeer hangt daar en overal feestende mensen op harde muziek. Graag had ik daar wel iets langer willen blijven.
ArcovandenBroek In eerste instantie zou ik niet gaan schieten. Toch maar gedaan en zeker geen spijt van gehad. Echt een fantastische ervaring, wat een kracht in die wapens. 😲 Nashville was een gekkenhuis, het leek wel één groot vrijgezellenfeest. 😁
Jules Ik ben altijd blij te horen over schietbanen waar de uitleg goed is, de risico's worden doorgenomen en de klant het respect voor die risico's wordt bijgebracht. Er kan best snel heel veel mis gaan met zo'n wapen, vooral ook onbedoeld door gebrek aan kennis, dus goed dat 't toffe en leerzame ervaring was. Zeker met groot kaliber schieten is echt indrukwekkend.
ppc-anoniem-2 Jules Ik ben altijd blij te horen over schietbanen waar de uitleg goed is, de risico's worden doorgenomen en de klant het respect voor die risico's wordt bijgebracht. Precies dat, ik ben zelf geen voorstander van vuurwapens en zeker niet van de vrije(re) verkoop die er in sommige landen van is. Maar ergens is het soms best leuk om dingen eens te proberen. Bij een afscheidsfeestje van een collega zijn we een keer gaan schieten op de schietbaan, ook daar inderdaad eerst een uitleg en ook duidelijke huisregels over het gebruik van wapens. Daarna met, als ik me niet vergis, een colt geschoten en aan het einde van de avond ook nog 1 kogel met een revolver mogen afschieten. Wat een terugslag gaf dat ding. Volgende dag flinke spierpijn in mijn schouder 😉 Maar verder inderdaad die dingen gewoon op de schietbaan laten! Neemt niet weg dat het leuk is om een keer te proberen, tof verslag!
Micha Jules Zeer zeker belangrijk. Ik heb een keer in de woestijn van Nevada geschoten (buiten) en nu hier. @luckyrik28, thanks voor het compliment. Nashville was een stuk omrijden en daarom koos niet iedereen er voor. Maar met wat schuiven in auto's kon iedereen die meewilde, ook mee. Heb de Royal Range zelfs gemaild en nog gebeld om niet alleen een mooie prijs voor elkaar te krijgen, maar erg doorgehamerd over veiligheid. Hoe leuk de ervaring ook is, een range die wapens als speelgoed voor toeristen ziet moet ik niet. Was erg tevreden over ze en de locatie (voormalige bioscoop) was ook erg tof. Zoals @Marco ook aangaf: ook ik had trouwens wel de hele avond in dat cafe kunnen chillen buiten het toeristische centrum. Als het goed is staan we daar nog ergens op de muur...
elmarwouters Ik had ook nog van @Andre een filmpje gezien van @wouterh die een desert eagle liep te knallen, kanonen wat een ding.
Jules Micha Jules Zeer zeker belangrijk. Ik heb een keer in de woestijn van Nevada geschoten (buiten) en nu hier. Schieten als sport is heel tof. Je leert zoveel over je ademhaling, focus en reflexen. Ik schiet af en toe met vrienden (kleiduivenschieten buiten is echt tof), maar krijg soms kromme tenen als ik zie wat sommige toeristische shooting ranges er van maken. Speelgoed voor toeristen omschrijft de sfeer goed en daar heb ik het dus ook niet zo op.
jos Nashville was toch wel 1 van de highlights van deze trip voor mij, samen met dollywood.. Da stond al zooo lang op mijn bucketlist.. Goeie muziek, geweldige sfeer. Country music hall of fame gezien.. En vooral het eten en de muziek in "the music city bar and grill"was fenomenaal.. vreselijk toffe avond was dat.. Met een veelste korte nacht erachteraan 😆