luckyrik28 Ik zit al een tijdje de TR van @Cerveza en @no-fear1991 te lezen en dacht ik moet toch wel onze trip verzilveren hier op Pretpark.club van onze geweldige Amerika avontuur vooral samen met @Micha @Andre @wouterh waarmee we de 3 volledige weken op reis zijn geweest. Amerika trip Trip Reports: [TR] Dag 0 en 1 van Amerika Trip (VLiegen en Coney Island) [TR] Dag 2 Six Flags Great Adventure [TR] Dag 3 Fietsen door Washington [TR] Dag 4 Kings Dominion [TR] Dag 5 Busch Gardens Williamsburg [TR] Dag 6 Chillend naar Carowinds en 2 uur Coaster H**ren [TR] Dag 7 Ochtendje Carowinds en Smokey Mountain. [TR] Dag 8 Dollywood 9. [TR] Dag 9 Schieten en eten in Nashville [TR] Dag 10 Holiday World [TR] Dag 11 Kentucky Kingdom en avondje Kings Island [TR] Dag 12 Kings Island [TR] Dag 13 t/m 15 Cedar point met wat pauzes 14. [TR] Dag 16 Kennywood [TR] Dag 17 Niagara Falls en Six Flags Darien Lake [TR] Dag 18 Six Flags New England [TR] Dag 19 Reizen naar New York met tussen stop Dorney Park [TR] Dag 20 en 21 New York en terug vliegen. Vandaag was het zover we gingen naar Dollywood toe, een plek waar ik al heel lang heen wilde en toen ik de affiche zag wat Sanne en Arco hadden gemaakt voor een idee voor Amerika en deze erbij stond dacht ik ja ik ga mee. Na een kwartiertje rijden waren we bij de ingang en @ArcovandenBroek had samen met @SanneW geregeld dat we een ERT op Lightning Rod kregen een uur voor opening. Dus bij aankomst werden werden we ontvangen door personeel en liepen we met hun naar Lightning Rod toe. De achtbaan stond er al helemaal klaar voor en de RMC met launch lift hill kon beginnen en wat is Lightning Rod een geweldige baan, heerlijk intens en heel veel airtime, niet lang maar wel heel gaaf in elkaar gezet door de berg landschap. Ik keurde hem meer dan goed. Laatste foto is wel ergens van te herkennen. Maar na de ERT kregen we een rondleiding door dit schitterende park met allerlei feiten over de geschiedenis van het park en de achtbanen. Ook over het gebied waar veel onweer heerst en welke attracties dan open blijven. Ook te horen gekregen dat Thunderhead voor de helft ge-retracked is. Na de rondleiding maar eens wat coasteren. We beginnen met Mystery Mine, een Gerstlauer Eurofighter da half indoor en half outdoor is. Deze baan was het eerste gedeelte maar mwah en kon ik mij nog niet in vinden. Maar de 2e helft was vet met vuur effecten en mooie elementen. Top baantje over het algemeen zeker door de thematisatie. Vervolgens was het schamen voor de kiddie natuurlijk maar als je met 6 volwassen in de rij gaat staan valt dat wel mee. De volgende achtbaan was Thunderhead een GCI woodie waar ik hoge verwachtingen van had. Maar schijn bedriegt want het verschil met retrack en niet was te groot waardoor het ge-retracked gedeelte te soepel was en 2e helft te ruig. Ik vind Troy nog steeds beter. Daarna gingen we naar Blazing Fury om eens lekker de oudste indoor achtbaan van het park te doen die sinds de opening van het park al aanwezig is. En ik vond dit oprecht de verrassendste achtbaan van vandaag. Bij GCI en RMC en Gerstlauer weet je wel een beetje wat je moet verwachten en hier niet dat maakte het juist leuk. Het was meer een Darkride met 3 flinke drops maar RCDB en Coaster-count zien dit als achtbaan en het park ook. Hele leuke aparte baan. Vervolgens in de rij bij Firechaser Express gestaan voor een uur en toen kwam er onweer en sloot de attractie, omdat wij zolang gewacht hadden kregen we een voorsteekpas bij attractie naar keuze. Nu hadden we tijd genoeg om te lunchen , rond te lopen, Blazing Fury nog eens doen en shoppen in de Souvenirshop want het duurde net iets meer dan 3 uur nadat de attracties weer open gingen. Nadat de onweer voorbij was gingen we naar het nieuwste gedeelte van het park om de Vekoma Suspended Family Coaster Dragon Flier te doen. Deze baan is heerlijk soepel en had nog best wat G krachten voor een familie baan. Eerlijk te zijn is dit de beste van zijn soort die ik gedaan heb. Vervolgens moest de ** Wild Eagle** getest worden of hij ons wel kon temmen. Maar de rondleider zij al dat deze door fans 'Mild Eagle' Werd genoemd en het was zeker waar. De locatie is wel heel gaaf. Dan maar toch onze voorsteekpas verzilveren bij waar we hem kregen namelijk Firechaser Express. Daar werd niks mee gedaan dus konden we die nog een keer gebruiken. Dan de baan zelf, ik had die in Parc Asterix al gedaan en die vond ik al leuk. Deze is net iets leuker vind ik. Maar principe is bij beide hetzelfde. Dan hadden we nog 1 achtbaan voor de bingo over namelijk Tennessee Tornado en dat is een Arrow Looping Coaster en daar was ik al bang voor na Anaconda en Carolina Cyclone en Loch Ness Monster dat dit een vreselijk apparaat was. Maar deze was gewoon perfect bijna, enige nadeel was dat het budget echt op was dat ze hem snel moesten afraffelen met bouwen en daarom meteen ineens de remmen in schiet. Maar voor de rest een hele soepele Arrow baan. Ook hebben Arco en ik de Rapids meegepakt en zijn we de trein rond het park ingegaan. Want dat treintje is niet zomaar een treintje maar een ouderwetse Kolen trein met kool resten en zwarte rook tot gevolg. Gaaf om te doen dus. En we sluiten af met een ritje Lightning Rod van onze voorsteekpas en ging vuurwerk kijken vanaf de parkeerplaats. Dit was ondanks dat we 3 uur niks konden doen een top park waar mijn verwachtingen hoog waren en vervuld zijn. Bedankt voor het lezen en morgen op naar Nashville.
FlyingTimo luckyrik28 Blazing Fury om eens lekker de oudste indoor achtbaan van het park te doen die sinds de opening van het park al aanwezig is. Het is een leuke baan, maar deze staat sinds 1978 in het park, maar het park heette toen al een tijdje Silver Dollar City Tennesse. Vanaf 1986 werd het Dollywood - dus het is de oudste achtbaan in het park, maar het park zelf is eigenlijk al veel ouder. Overigens, leuk TR - wij hadden de laatste x ook een onweersbui, maar dat was gelukkig op het einde van de dag, toen we eigenlijk al aan de tweede ronde bezig waren (en ook niet de 1e keer in het park). Heerlijke herinneringen!
Joell luckyrik28 Zeker een park dat hoog op mijn bucketlist staat. Niet alleen om het apparatuur maar ook vanwege. natuur en de omgeving waarop het ligt.
HaantjeDeVoorste Met recht een van de mooiste parken waar ik ooit geweest ben. En met voor mij de beste RMC tot nu toe. Tip: neem zo weinig mogelijk mee het park in. Dat hadden wij dus niet gedaan, stonden we meteen te kl**ien met dat kluisjes systeem naast de ingang van lightning Rod. Het werkt ongetwijfeld goed maar op een of andere manier kregen wij dat niet snel geregeld. Uiteindelijk is dat wel gelukt gelukkig 👍
Niek Leuk report hoor, toch nog een park dat ergens (niet helemaal bovenaan, maar wel hoog) op mijn wishlist staat.
Micha Dat was eigenlijk de eerste dag met slecht weer (de hitte bleef wel). Dollywood is een park met een cultstatus en ik had er nooit verwacht ooit te komen. Maar wat een park! De sfeer en de historie, de horeca, de omgeving. Ja, het plaatje klopte. Lightning Rod was ziekelijk. De beugels deden pijn, maar wat een baan. De een na beste RMC van de reis voor mij (over het algemeen ben ik geen fan van RMC). Eigenlijk vond ik de dik drie uur dat alles sloot geen ramp: park is toch tot laat open en de groep waarmee wij liepen ging hier gewoon heel relax mee om. Tennessee Tornado was trouwens een ontzettend positieve reactie. Dat wij besloten het vuurwerk vanaf de parkeerplaats te kijken was denk ik, gezien de lange dag, een goede keuze.
Marvin Wat een prachtig park met al die natuur zeg, gave coasters ook zo te zien. Bedankt voor het delen 🙂
Micha Marvin De trein alleen al is het bezoeken waard. Je zou denken dat het bos in de hens staat, zoveel rook komt er vanaf.
FlyingTimo Micha De trein alleen al is het bezoeken waard. Wat een ding he? Ik maak geen los TR van Dollywood, dus ik deel de treinfoto even hier 😄
Jules Voor mij een top 3 park in Amerika, meen ik echt. Prima thematisatie, een supercomplete collectie coasters, fantastische sfeer, schitterende ligging, vriendelijk personeel, duidelijk geleid door mensen met hart voor de zaak en meestal nergens te lang wachten. Ik ben groot, groot fan van Dollywood.