Ik zit al een tijdje de TR van @Cerveza en @no-fear1991 te lezen en dacht ik moet toch wel onze trip verzilveren hier op Pretpark.club van onze geweldige Amerika avontuur vooral samen met @Micha @Andre @wouterh waarmee we de 3 volledige weken op reis zijn geweest.
Amerika trip Trip Reports:
- [TR] Dag 0 en 1 van Amerika Trip (VLiegen en Coney Island)
- [TR] Dag 2 Six Flags Great Adventure
- [TR] Dag 3 Fietsen door Washington
- [TR] Dag 4 Kings Dominion
- [TR] Dag 5 Busch Gardens Williamsburg
- [TR] Dag 6 Chillend naar Carowinds en 2 uur Coaster H**ren
- [TR] Dag 7 Ochtendje Carowinds en daarna Smokey Mountains.
- [TR] Dag 8 Dollywood
8. [TR] Dag 9 Schieten en eten in Nashville
- [TR] Dag 10 Holiday World
- [TR] Dag 11 Kentucky Kingdom en avondje Kings Island
11.[TR] Dag 12 Kings Island
- [TR] Dag 13 t/m 15 Cedar point met wat pauzes
13. [TR] Dag 16 Kennywood
- [TR] Dag 17 Niagara Falls en Six Flags Darien Lake
15. [TR] Dag 18 Six Flags New England
- [TR] Dag 19 Reizen naar New York met tussen stop Dorney Park
- [TR] Dag 20 en 21 New York en terug vliegen.
Ok ten eerste zal ik meteen zeggen dat dit een kort reportje word want meeste deel van de tijd hebben we in de auto gezeten. Want volgens de planning van Arco was het de bedoeling rond 10 uur te vertrekken en dan inchecken in ons volgende hotel en vervolgens rond 3 uur al in Carowinds te zijn. Wij dachten net iets anders over door rustig wat later te vertrekken en langs Wallmarkt, Target en een boeken winkel te stoppen en ook nog eens heerlijk Taco's eten of Burger King was toch naast elkaar en dan naar het hotel gaan.
Dat hele verhaal duurde wel tot 6 uur 's middags en toen nog eten en dan was het toch echt tijd om eens Carowinds te bezoeken maar we hadden nog maar 2 uur. Dus besloten we een nieuwe aanpak te heffen door ons zelf als ninja;s door het park te sprinten om zoveel mogelijk coasters te doen zodat we nog wel een bingo kunnen halen als we morgen voor een ochtend deze kant op komen. Ook werd er even gemeld omdat Sanne niet meeging een aantal coasters het liefst over te slaan zodat wij die als groep de dag erna konden doen.
Dan was het half 8 en stonden we daar gereed met een Cedar Fair pass en een creditcard om door het park te sprinten om zoveel mogelijk achtbanen te doen. Dus tactiek 1 was Nighthawk als eerste doen vanwege capiciteit en unieke ervaring, want het is een Vekoma Flying Coaster. En na half uur konden we eindelijk instappen en was het een aparte rit ervaring maar toch als de rij 5 of 10 minuten was geweest had ik een 2e keer gedaan.
Na de flying tijd voor de kinder hangende achtbaan met de logische naam Kiddy Hawk, ook een Vekoma maar dan een oude versie van de swinging coasters en harde schouder beugels waardoor deze niet prettig was.
Nu weet ik echt de volgorde niet meer maar in ieder geval kwam ook Flying Cobra's aan bod vanavond. Een Vekoma Boomerang met dezelfde beugels als die in Walibi Holland. Oftewel lekker baantje. Carolina Cyclone was een Arrow looping achtbaan met hetzelfde Lay Out als de Python in de efteling maar dan met de oude Arrow treinen oftewel niet prettig. Vervolgens een standaar Wilde Muis van Mack genaamd Ricochet. Ja wat moet je daarover zeggen, precies wat je er van moet verwachten.
Carolina Goldrusher is een Arrow Mine Train en deze was al stukken beter dan die in Six FLags Great Adventure, maar deze had wel een lang begin voordat je de eerste lift hill tegenkwam. Daarna gingen we naar de gedver in de Vortex een B&M Stand-Up Coaster die nog slechter was dan Green Lantern. Gelukkig mochten we onze dan afsluiten met Fury 325 Want die riep ons en ja dat moet je erin. Wat meteen opviel was hoe hard er gewerkt werd om zo snel mogelijk te dispatchen en we konden hem daarom 2 x doen. Heerlijke achtbaan echt top coaster en morgen maar weer eens doen.
Zoals ik al zei kort verslagje, morgen de rest van de achtbanen in Carowinds en de Smokey Mountains.