Ik zit al een tijdje de TR van @Cerveza en @no-fear1991 te lezen en dacht ik moet toch wel onze trip verzilveren hier op Pretpark.club van onze geweldige Amerika avontuur vooral samen met @Micha @Andre @wouterh waarmee we de 3 volledige weken op reis zijn geweest.
Amerika trip Trip Reports:
1. [TR] Dag 0 en1 van Amerika trip (Vliegen en Coney Island)
- [TR] Dag 2 Six Flags Great Adventure
- [TR] Dag 3 Fietsen door Washington
- [TR] Dag 4 Kings Dominion
- [TR] Dag 5 Busch Gardens Williamsburg
6. [TR] Dag 6 Chillend naar Carowinds en 2 uur Coaster H**ren
- [TR] Dag 7 Ochtendje Carowinds en Smokey Mountains.
- [TR] Dag 8 Dollywood
- [TR] Dag 9 Schieten en eten in Nashville
10. [TR] Dag 10 Holiday World
11. [TR] Dag 11 Kentucky Kingdom en avondje Kings Island
12. [TR] Dag 12 Kings Island
- [TR] Dag 13 t/m 15 Cedar point met wat pauzes
14. [TR] Dag 16 Kennywood
- [TR] Dag 17 Niagara Falls en Six Flags Darien Lake
- [TR] Dag 18 Six Flags New England
- [TR] Dag 19 Reizen naar New York met tussen stop Dorney Park
- [TR] Dag 20 en 21 New York en terug vliegen.
Vandaag is het Vrijdag 26 Juli 2019 en we staan vroeg op want het is tijd om naar het pretpark te hebben met een geweldige Intamin Prefab Woodie en de Kingda Ka.
Oftewel Het is eindelijk tijd om te gaan genieten van een lange dag Six Flags Great Adventure met 13 achtbanen tot onze beschikking. Begin dit jaar hadden we al een Six Flags abonnement aangeschaft met een mogelijkheid om een parkeerplek vlakbij de ingang te reserveren en een gratis refill beker te krijgen. Met onze ticket kwamen we aan bij het parkeer terrein en konden we naast de stoere auto van Bas en Paul parkeren. Bij de ingang moesten we even wachten tot we naar binnen mochten omdat de security borders nog niet open waren. Daarna waren we allemaal vrij snel beginnen en kon de pret beginnen.
Tactiek bespreken was weinig tijd voor want met zijn storingsgevoeligheid moesten we wel linksaf slaan en zo snel mogelijk naar de 's werelds hoogste achtbaan verplaatsen. En keurig in het zonnetje zat Kingda Ka daar op ons te wachten maar vond wel dat we voor 1 Dollar onze spulletjes even in een kluis moesten proppen omdat anders je wel eens een object kan verliezen. Oftewel een eerste 'Welkom in Amerika' moment.
Maar goed door dit dus wat minder foto's van het park maar wel veel ervaringen rijker die ik per direct ga uitspreken.
Kingda ka om gelijk meteen beginnen want daarvoor stonden we toch in de rij, na een 10 minuutjes konden we zitten want het had geen storing gelukkig, en we zitten precies toen er een droptoren besloot te gaan stijgen en dan hard te dalen. Dus na 4 minuutjes geduld werden we afgevuurd richting de enorme Top Hat en kon de vrij snel daarop de afdaling ingezet worden en na nog geen 40 seconde waren we weer terug. Toen ik terug in Nederland was vroeg iedereen die wist dat ik naar Amerika ging en de Kingda Ka ging doen hoe deze was? Nou ik vond hem erg tegenvallen dat komt door de laatste gedeelte van de lancering enorm ruig is en veel zijwaartse beweging maakt, het gedeelte over de top hat heen en de heuvel met de remmen waren wel weer goed te doen. Na de eerste rit deden sommige een tweede rit maar ik vond 1 ritje voldoende en wilde verder en beetje laten bezinken.
Hoe kun je beter Kingda Ka tot je nemen door in de drop toren te gaan die er aan vastgeplakt zit! Zoomonjaro is dan ook de hoogste vrijeval toren van de wereld dus dat zal wel een spannend ritje worden dacht ik. Terwijl ik vroeger als kind als de doods voor dit soort dingen was en pas in Slagharen 3 jaar geleden mijn eerste vrijeval toren deed, deed ik nu meteen de hoogste en met gemak, want de val was helemaal niet intens eerder meer relaxt zelfs. Doe mij maar Gyro Drop torens die gaan harder.
We hebben nog een uur en wat minuten tot onze kluisje verloopt en wij als Nederlanders moeten natuurlijk dat geld zoveel mogelijk benutten. Dus gelukkig met een klein beetje omlopen langs wat wilde dieren achter hekken kwamen bij bucket coaster nummer 2 van dit park. De El Toro genaamd is een Intamin Prefabicated Woodie die met zijn ongeveer 60 meter hoogte heel hoog is maar naast een kingda ka meer op een Robin Hood lijkt. Totdat je erin gaat zitten, het is nog rustig in het park dus na 5 minuten zaten we al onze riempjes dicht te klikken en de heerlijke intamin beugels naar ons toe te trekken en kon de helse rit beginnen. Nou voordat ik in deze achtbaan in ging was ik hyped en toen ik er uit kwam was ik nog meer hyped. Zelfs voor in de ochtend nog niet opgewarmd had dit beest Airtime en geweldige lay-out. Oftewel zo hyped dat ritje 2 gegarandeerd moest worden.
Ik had al gezegd toch dat er minder foto's kwamen dus verwacht hierna niet al te veel.
Na deze 2 coasters was het tijd om de drinkbeker voor de refills te halen en wat snel te eten en verder in het park kijken wat er te doen is. We merkte wel op dat het al flink druk begon te worden dus snel naar de andere kant voor wat B&M plezier. Weer een kluisje voor 1 dollar gehuurd bij Batman the Ride en dan als eerste maar een indoor coaster te doen genaamd Dark Knight. Dit is een Mack Wild Mouse die vooral over de Joker van Batman gaat. De voorshow was heel leuk gedaan vooral met de lach van de Joker als schik effect is goed te doen. Maar dan de rit zelf blijft een wild mouse en nog wel de standaard versie zoals we in Walibi Holland gehad hebben.
Dan moest er toch maar een B&M gedaan worden en dat werd Batman The Ride, en ik ben altijd al verliefd geweest op B&M inverts dus dit moest geen probleem worden, maar het werd het wel een beetje, niet de baan maar de manier van werken van Amerikanen kwam hier duidelijk in beeld voor ons als hardwerkende Nederlanders. Ten eerste moesten we een half uur wachten totdat we eindelijk bij de hekken waren om in te stappen. Ik wou wel natuurlijk front row met een groepje dus zal wel iets langer moeten wachten daarvoor dat is geen enkel probleem, maar net wanneer we in willen stappen laten ze een stel blinden erin gaan met zijn tienen tegelijkertijd, op zich geen probleem als die medewerkers hielpen met de beugels maar helaas stonden ze zelf maar te wachten om te kijken of een blinde doorhad welke achtbaan deze wel niet betrad. Maar daarna waren wij echt aan de beurt en kon ons heerlijk ritje Batman beginnen en was voor de rest een prima baantje met mooie inversies, precies wat je van zo'n ding kan verwachten.
Gelukkig hadden we nog tijd voor dat onze dollar was uitgewerkt dus konden we de gele buurman ook meepakken. Oftewel even om Batman heen en daar was Nitro de B&M Hyper van het park. En hier was de andere verbazing aan de orde namelijk ze kunnen dus toch wel doorwerken want binnen no time zaten wij in dit mooie apparaat met veel airtime en een enorm intense helix dat dit weer genieten was deze dag.
Nou tijd om weer eens meer richting het midden te gaan want SFGA is eigenlijk een grote T voor qua Lay out van het park. En onderweg naar het midden kom je een grote schedel tegen dat ook nog een achtbaan blijkt te zijn. Skull Mountain is niet alleen een rots uit de verhalen van Peter Pan maar ook een indoor Intamin familiebaan. Leuk om mee te pakken en te doen meer niet, enige wat is blijven hangen was de aanwijzingen van het personeel 'Hands Up, Pull Down' op rap tempo.
Daarna was het tijd om rustig aan te doen en de Airco op te zoeken door een Darkride te doen. Justice League is een shooter dat heel mooi in elkaar steekt en wat ik eerlijk gezegd niet verwachtte in een pretpark in Amerika. Ernaast ligt de nieuwe Gyro Swing van Zamperla iets met Wonder Woman en Cyborg 4D Spin. De tweede wilden Wouter en ik als Flatride fans wel eens uitproberen maar we vonden hem te langzaam gaan. (Helaas geen foto van).
Is het tijd voor een achtbaantje natuurlijk en wel eentje waarvan de helft van ons gezelschap zegt liever niet (en dat noemt zich achtbaan fans). Ik heb het hierover:
De Joker is een S&S Free Spin en is een type die ik nog niet eerder had gedaan dus wilde ik deze wel uit testen. Samen met Wouter stapte ik in een gondel en we gingen rustig omhoog en na de kleine afdaling was het geen houden meer aan, ik heb niet geteld hoeveel flips het waren maar ik snapte de wereld niet meer in ieder geval. Oftewel dit apparaat is goed gekeurd.
Nou staan er blijkbaar nog heel wat achtbanen in het park waaronder nog 3 B&M's dus we moesten door ondanks de nog 5 uur tijd die we hadden met alle lange wacht tijden. Op naar de hoek met 2 parkeerplaats B&M's. De eerste was Superman Ultimate Flight een B&M Flying met een Pretzel loop voor mij de eerste keer ervaring ermee. Lang gewacht want Amerikanen en werken, maar was wel heerlijk baantje. En er naast stond een B&M Stand Up coaster en ook de eerste van dat type die ik deed. Green Lantern stond vroeger onder de naam Chang in Kentucky Kingdom en de looping hebben ze dezelfde kleur gelaten. Na dit ritje kwam ik er achter dat Stand Up niet mijn ding is.
Na dit lange avontuur nog naar de laatste B&M met tussenstop bij de Runaway Train, een mijntrein van Arrow met als hoogte punt een leuke dame die mijn beugel controleerde, maar de baan zat helaas vol met rare knikjes. Daarna naar de paarse Floorless Coaster genaamd Bizarro die je al van verte hoorde grommen. Echt heerlijk zo'n B&M Howl en de baan was ook fantastisch zeker omdat het al donker begon te worden. Deze hebben we ook dan beloond met 2 ritjes.
En dan was het daarna tijd om deze heerlijk lange dag af te sluiten met 2 ritjes El Toro in het donker en dan is deze echt fantastisch. Daarom is deze achtbaan voor mij de beste houten achtbaan die ik tot nu toe ooit gedaan heb.
Zo bedankt als je tot hier bent gekomen met lezen, het is iets langer geworden dan gedacht. Hopelijk lezen jullie die van morgen ook dan gaan we naar Washington met Jan erbij wat fietsen.
Groeten