Het ontwerp van het liftsysteem gaat ondertussen ook goed. De lier is ontworpen rondom een bijzonder krachtig maar kleine motor met tandwielkast (geel).
De lier is 40x41x72 mm. Het idee is dat beide uiteinden van een draad aan de trommel worden gemonteerd. De ene zijde van de draad spoelt dus op wanneer de andere afspoelt.
Zo can de catchcar de klap van de trein opvangen zonder dat deze gaat stuiteren.
De trommel (blauw) zit vormgesloten om de as van de motor. Voor de stijfheid ligt deze as ook nog een gelagerd in een frame (oranje) de behuizing van de motor (rood) wordt gemonteerd aan het orange deel. Onder de motorkap is ruimte voor stekkers en draden.
Het lager dat je kan zien tussen rood en blauw is een busje van een stukje 22mm koperpijp.
Om de kabel op spanning te houden heb ik een veer systeem gemaakt met 2 schijven. De bovenste schijf zorgt ervoor dat de draad van richting veranderd. De onderste schijf brengt de kabel op spanning.