Leuk @PimR dat je nu ook hier te vinden bent!
PimR Over de snelheid van de trein. Ik heb wat berekeningen gedaan aan de benodigde hoogte van de toren en deze is nu inderdaad niet voldoende. Ik heb ook gekeken naar verschillende gewichten voor de trein. Als de trein zwaarder zou zijn heeft dit weinig invloed op de rauwe wrijving van de wielen en moet de toren alsnog een stuk hoger. Zoals Patrick zei is een zwaardere trein wel beter als het aankomt op stuiteren. Ik heb ook de zijwaarte speling zo klein mogelijk gehouden om dit stuiteren te minimalizeren. Uiteindelijk zal het aankomen op trail and error.
Nu ik de fantastische ontwerpen van de treinen heb ontvangen kan de hoogte van het zwaartepunt van de trein op de eerste toren ook bepaald worden π . In het ideale geval - geen enkele wrijving - zou de trein de baan moeten halen gezien het feit dat het zwaartepunt van de trein hoger ligt dan het zwaartepunt komt op de daaropvolgende elementen:
"Helaas" leven we niet in deze ideale wereld, en is er uiteraard wrijving. Zeker de teruggaande beweging, waarbij de trein eerst door de looping moet, verwacht ik idd ook dat de trein het cobraroll-element niet zal gaan halen βΉοΈ .
Zoals door @Erik en PimR al is aangehaald is het verhogen van deze torens een optie indien dit inderdaad voor problemen zorgt. Een andere optie is het verkorten van de trein (geometrisch of het verwijderen van gondels), waardoor het zwaartepunt op de eerste toren wat hoger kan komen. Het zal in ieder geval een afweging worden van waar snelheid gewonnen kan worden, en waar je wilt afwijken van het originele ontwerp.
De tijd zal het leren π