Hallo allemaal, de laatste tijd hebben jullie weinig meer gezien van het project. Op het moment ben ik druk bezig mijn studie af te ronden, en dat vergt een hoop tijd. Ik hoop dat ik binnenkort weer het een en ander kan laten zien - stilzitten doet het project in ieder geval niet π
Erik Op welke schaal werk je eigenlijk? En wat voor een printer heb je?
Ik werk met een schaal van ongeveer 1:50 - dit is niet een precieze schaal, de verhouding zal her en der anders zijn. Ik print zelf met de Anet A6 en een Ender 3; beiden zijn klassieke beginner 3D-printers. Tussen deze twee printers zou ik de Ender 3 adviseren. Beide printers printer met ongeveer dezelfde snelheid en kwaliteit, maar de Ender 3 is brandveiliger - ook belangrijk π Als je budget wat hoger ligt is een dubbele printkop een mooie optie, dit heeft als voordeel dat je in één print met meerdere materialen kan printen. Zogenaamde supports, om de print te ondersteunen, kan je dan bijvoorbeeld printen met een materiaal die je later in het water kan oplossen. Dit zorgt voor mooiere eindresultaten.
Erik Ik zit toch wel serieus te overwegen om zoiets als dit te gaan doen met mijn vakantiegeld. π
Zeker in deze tijd is het opstarten van een (grootschalig) project een goed idee, dat houdt je dan toch nog bezig.