Hoi hoi allemaal!
Ik besefte me dat ik hier voor een (te) lange tijd geen foto's heb geplaatst van het 'echte' model - terwijl ik hier toch nog een aantal stappen heb gezet ten opzichte van de vorige keer. Bij de volgende sessie foto's, die hopelijk veel sneller komen, ga ik een wat betere camera gebruiken dan dat ik nu gebruikt heb. Voor vandaag moeten we het even doen met mobiel-foto's (maar anno 2020 mogen we eigenlijk ook niet klagen π).
We beginnen met een overview van het volledige model:
Dit model staat in mijn (studenten)kamer in Delft opgesteld, tot vreugde van mijn ouders. Toch ben ik daar wel blij mee; hier past-ie precies als het volledig is opgebouwd (en gaat dat ook permanent doen).
Zoals jullie zien liggen de splines er (nog steeds!) niet in. Dit is gelukkig wel het eerstvolgende "project" wat gedaan gaat worden. Ik hoop jullie in de volgende sessie foto's dus wat meer daarvan te laten zien! π Zoals ik al eens vermeld heb, ga ik deze onderdeeltjes lasersnijden uit PMMA. Dit materiaal is redelijk bros (booh!) maar behoudt wel goed zijn vorm (yeah!).
Nog een foto van de bovenkant van toren 1:
En nog een fotootje van de voorkant (sidenote: dat de torens scheef lijken te staan is gezichtsbedrog π):
Al met al schiet het nu redelijk op, maar helaas heb ik er niet zo veel aan kunnen zitten zoals ik vooraf gedacht had. Gelukkig maakt dat niet uit - een hobby mag immers veel tijd kosten!
In het grafische model ben ik inmiddels met het station bezig. Deze krijgt - net als in het echt - automatische poortjes voor het in- en uitstappen en uiteraard een zakkende vloer. De vloer van het station ga ik in het hout 3D-printen, zelfs dΓ‘t kan tegenwoordig! π
De inmiddels welbekende foto - maar elke keer wel met extra elementen. Nu met het station, en het uitstapplatform voor de tweede lifthil indien de trein de eerste looping niet haalt:
En nog een close-up van het station:
Dat was 'm voor nu even. Opmerkingen en tips vind ik leuk om te lezen!
Tot snel! π