Progress Hoewel ik denk dat het deze keer iets meer dan toeval is, verandert het managementteam van Toverland om de paar jaar wel ingrijpend, kijk de looopings-archieven er maar op na: Opvallend veel berichten over nieuwe en vertrekkende directeuren ten opzichte van andere parken. En dat is niet zo heel gek, want ook bedrijfsmatig zullen grote uitbreidingen als de Magische Vallei, Avalon & Port Laguna grote veranderingen met zich meebrengen. Ik kan me goed voorstellen dat er soms nieuwe mensen nodig zijn om het park in zo'n nieuwe fase te runnen.
Maar als je andere berichten koppelt aan dit laatste bericht lijkt het er inderdaad op dat de familie Gelissen (hopelijk in goede harmonie) heeft besloten dat de tak van Jean Sr./Jr. de toekomst van het bedrijf vormt:
- Jean Gelissen Jr. is van een ander bedrijf van de familie Gelissen naar Toverland gehaald als algemeen directeur.
- Jean Sr. is gelijktijdig toegetreden tot het directieteam en lijkt hier vooral een mentorrol te vervullen om zijn zoon klaar te stomen het (tover)stokje helemaal over te nemen.
- Caroline Kortooms vertrekt nu definitief na eerder het directeurschap al te hebben neergelegd.
- Vertrekkend operationeel directeur Teun Dielesen is getrouwd met een dochter van Kortooms.
- In het looopingsbericht over het vertrek van Dielesen stond dat diezelfde dochter al een paar maanden eerder haar managementfunctie bij Toverland had neergelegd.