- Bijgewerkt
Marvin Er zijn vandaag 2 verschillende programma's gedraaid. Degene die ik zelf had en B-modus genoemd wordt, maakt de vrije val niet volledig. In dat geval maak je de val van de hoogste positie terug naar het begin niveau van de attractie. Personen die ik sprak die voor mij de preview hadden beschreven dat zij wel tot in de kelder de vrije val maakten (A-modus), echter waren daar geen effecten ingeschakeld. Wat waarschijnlijk de reden is geweest om over te schakelen op de B-modus.
Dit is iets te kort door de bocht.
Tijdens één van de eerste Premium-groepen is er een fout ontstaan in het ride-systeem. Dit was merkbaar door de storing-aankondiging. Wat er gebeurde was dat het ride-systeem onder een hoek stil kwam te staan net voor de drop.
Na een paar minuten is het ride-systeem terug gehaald naar de opstappositie. De groep is hierbij uit de ride gehaald.
Vervolgens zijn er twee lege testritten gedaan. Éen in de door jou zo genoemde 'A-modus'. Hierna kwam er weer een storing-aankondiging omdat het ride-systeem weer vast bleef hangen (de muren in de wachtrij waren voelbaar aan het trillen wat duidde op een draaiende attractie). Daarop is het ride-systeem naar de 'B-modus' gezet. Hierop heeft er weer een testrit plaatsgevonden (de muren waren weer voelbaar aan het trillen in de wachtrij). Deze draaide wel naar behoren en kon er weer met vervolging gegaan worden.
In mijn optiek was draaien in de 'B-modus' een betere optie dan het evenement afbreken. Dan waren er namelijk héél erg teleurgestelde gasten geweest en stond dit forum vol met teleurgestelde reacties. In dit geval heeft iedereen gisteren de kans gehad om Danse Macabre toch mee te maken. Ondanks dat het niet helemaal optimaal was.
Jeroen Verheij gaf buiten ook aan dat het ridesysteem technisch nog niet helemaal optimaal werkt. Dit zal nog wat tweaken worden. Dus om Danse Macabre écht helemaal optimaal mee te maken kan ik iedereen aanraden over een paar maandjes nog een rit te maken.