msnguy De Efteling heeft (weer) een onvolledig product uitgeleverd. Ja, het zijn previews, maar wél voor de groep gasten die de duurste abonnementhoudersvorm betalen en daarvoor iets moois verwachten. Een attractie die niet af is, is dan niet hetgeen wat je verwacht als premium abonnementhouder. Het is bijna typerend voor de huidige bedrijfsvoering van de Efteling om zulke steken te laten vallen.
Iedereen mag natuurlijk zeggen wat hij/zij vind, maar dit soort opmerkingen bevestigen mij keer op keer dat veel Efteling 'fans' vreselijke mensen zijn. Althans, zo zie ik het. Veel dingen zijn nooit goed genoeg en de grootste schreeuwers staan altijd en overal met de neus vooraan. En dan het allerleukste is de opmerking: ''Ja, het zijn previews, maar wél voor de groep gasten die de duurste abonnementhoudersvorm betalen en daarvoor iets moois verwachten''. Dan snap je het in mijn ogen echt totaal niet en zien veel abonnementhouders deze 'premium' echt als een status. Jullie kunnen als een van de eerste Danse Macabre beleven. Dat is al een mooie extra die je krijgt. Maar blijkbaar wordt er verwacht dat alles al helemaal tip top in orde is. Nou ik zal je eens wat vertellen, geen enkele grote attractie of gebied is bij opening, welk park dan ook, 100% klaar. Er blijft altijd aan gesleuteld worden, er blijven dingen toegevoegd worden en ja, ook de kinderziektes moeten eruit gehaald worden. Of je nu een jaar, twee jaar of drie jaar bouwtijd hebt, dit blijf je houden. Dus doe even normaal met zijn allen a.u.b. Voor de fans heb ik maar een boodschap: Wil jij je echt koninklijk voelen, bezoek dan lekker een paar paleizen.
En dan heb ik het nog niet eens over de mensen die de regels aan hun laars lappen en gewoon doodleuk gaan zitten filmen in de attractie. Je overtreed hier gewoon de regels, dus als het aan mij had gelegen dan had ik het abonnement ingenomen. Afijn...