Timv1999 van de spookslot muziek is maar rond de 1 minuut 30 sec overgebleven. Ik snap dat ze keuzes moeten maken maar ze slaan het refrein en het belangrijkste stuk over die beginnen op 0:50 tot 1:33, ze hebben er nu een 20 sec durige zwak vioolstuk er tussen geplakt en gaan dan gelijk door naar de finale. Ze hadden het stuk tot 1:33 mee moeten pakken en dan pas het nieuwe rustige vioolstuk de finale in...
De Efteling heeft een afweging moeten maken tussen capaciteit en ritduur. Binnen die ritduur is het vervolgens ook nog eens belangrijk dat het niet langdradig wordt, dat haalt de spanningsopbouw naar beneden. Je geeft aan dat je begrijpt dat de Efteling keuzes moest maken om op die 1:30 uit te komen. Maar vervolgens kom je met 40 seconden die er volgens jou nog bij zouden moeten. Welke 40 seconden ga je eruit halen om ruimte te maken?
Naar mijn mening voegt het stuk van 0:50 tot 1:33 niets toe op wat de climax van het nummer al doet. Het begin van de Danse Macabre is aanwezig, de climax is aanwezig en het iconisch einde met de viool is aanwezig, Ik mis voor mijn gevoel alleen het onweer na de climax, maar dat was onderdeel van het Spookslot, niet van de Danse Macabre.
Wel ben ik het eens dat het overbruggende vioolstuk zwak klinkt.
Timv1999 ...dit zal hetzelfde zijn dat als je villa volta zal inkorten en het belangrijkste stuk eruit zal halen.
Geen juiste vergelijking. Danse Macabre is geen Spookslot, het is een andere attractie met een andere uitvoering van 'toevallig' hetzelfde muziekstuk.