Nou, vanmiddag heb ik Danse Macabre ook mogen ervaren. Je merkt dat het nog niet helemaal af is, maar in zijn huidige vorm ben ik erg positief!
Om te beginnen wordt er in de wachtrij een heerlijke sfeer gecreërd door het gebrek aan muziek. In plaats daarvan, zijn er vooral “sfeergeluiden”. Onbewust voegt dat toch best veel toe. De preshow in het kerkhof is ook best tof. Enige nadeel was dat doordat iedereen vrij rustig het kerkhof opliep (ongetwijfeld om alles goed in zich op te kunnen nemen) het verhaal al even bezig was voor wij binnen waren. Dat zal met dagjesbezoekers wellicht wat sneller doorlopen, nu was het vooral een beetje jammer.
Vervolgens het stukje wachtrij door het bos, dit is erg sfeervol gedaan en ook hier draait een loopje van spannende geluiden (die je overigens vanaf het pad tussen Symbolica en Anderrijk ook goed kan horen). Eenmaal binnen wordt je gegroupt over een van de zes banken. Tijdens onze preview was het echter zo rustig, dat er slechts 3 gevuld konden worden. In de wachtruimte voor de attractie draait een nieuwe mix van de sfeergeluiden die in de wachtrij van Spookslot te horen waren. Leuke knipoog!
Het instappen ging vrij soepel, en we hadden geluk dat ons groepje samen op 1 rij ging. Deze manier van groupen kan inderdaad nog wel een ding worden met kinderen. Na plaats te hebben genomen, kwamen we tot de conclusie dat de netjes onder de stoelen te klein zijn voor een normale rugzak. Leuk bedacht, maar niet echt praktisch.
De rit zelf was erg tof. Het ritsysteem maakte inderdaad wel een piepend geluid, maar als de muziek eenmaal op gang is valt het redelijk weg. De show zelf is behoorlijk tof, en op sommige momenten zelfs wat heftiger dan ik had verwacht. Het einde was wel een beetje anticlimactisch, ongetwijfeld door het ontbreken van de scene in de catacombes. Het schattige miauwtje om de rit af te sluiten, bracht de hele zaal wel aan het lachen. Voor mij onderaan de streep in ieder geval een dikke voldoende, en ik ben benieuwd hoe het gaat zijn als alles echt af is!
Na de rit nog wat mensen gesproken, de een wat positiever dan de ander. Een paar kennissen hadden zelfs erg veel pech, bij hun bleven alle animatronics gedeactiveerd tijdens de show. Zelfs de dirigent kwam niet tevoorschijn. En ze mochten niet eens nog een keer… beetje lullig wel. Wij hadden meer geluk, wat dat betreft.