- Bijgewerkt
Marco een onhandige actie hebben begaan
Een onhandige actie begaan klinkt meer als een eenmalig ongelukje wat niet helemaal de bedoeling was. Deze kerel:
- Gaat naar DisneySea en wist van het systeem van Fantasy Springs af
- Negeert medewerkers en banjert het gebied in
- Hosselt bij iemand een verlopen QR-code voor één persoon voor een attractie
- Negeert medewerkers en banjert met zijn hele gezin de attractie in met een verlopen QR-code
- Vertelt er trots over aan voor hem compleet onbekende mensen
Dat is geen onhandig ongelukje. Dat is bewust en met voorbedachte rade jezelf boven de rest plaatsen via asociaal en frauduleus gedrag en daar nog trots op zijn ook.
Landen als Japan worden zeker post-corona overspoelt met toeristen. Het minste wat je als toerist kun doen is jezelf een heel klein beetje verdiepen in de cultuur en jezelf ook een beetje aanpassen aan normen, waarden, en omgangsvormen. Zeker als je uit een land komt waar die normen, waarden, en omgevingsvormen totaal anders zijn. Een duur vliegticket geeft je geen vrijbrief om maar te doen waar je zin in hebt.
Michael maar het staat voor mij wel los van z’n werkgever
Nou ja, voor mij eigenlijk niet. Iemand die in zijn privéleven bepaalde normen en waarden heeft neemt die doorgaans ook mee naar de werkvloer. Nu is dit slechts één zwakker moment van één persoon; je kunt niet gelijk de hele persoon of een hele organisatie veroordelen op basis van een korte anekdote want zo zwart-wit is het leven niet. Maar feit is wel dat deze gast als een olifant door de culturele porseleinkast raast omdat hij een gebrek aan actief (versus passief) verbaal en fysiek tegenwicht ervaart. Ik hoop dat dat niks zegt over hoe hij in zijn werk met "zwakkere" collega's omgaat.