Japio Nee natuurlijk niet, ik was ook sarcastisch. Maar wat wil je uitstralen als manager van het grootste pretpark van Nederland zeg. Zelf je nieuwste attracties bijna als legerbasis beveiligen en dan dit doen in andere parken.

In mijn ogen ben je dan een sneu persoon als iedereen eens even aan de kant mag voor jou met je Willem v/d D. mentaliteit. Zeer respectloos.

Als de betreffende manager dit inderdaad gedaan heeft is dat absoluut niet in de haak. Daarover geen misverstand.

Wel vraag ik me af of de overtreding zwaar genoeg is om met naam en toenaam in een relpodcast te worden genoemd. Voor iedereen die regelmatig Themetalk luistert, is het duidelijk dat met name Thomas er alles aan doet om de Efteling naar beneden te halen. Of het nu over de nieuwe abbonementen gaat, over vuilcontainers die te snel na sluitingstijd in het zicht worden gezet, of over een medewerker die het waagt om de wachtrij schoon te maken tijdens openingstijd: Thomas vindt het zonder uitzondering "SCHANDALIG!". Dat hij zichzelf daarbij regelmatig tegenspreekt wordt buiten beschouwing gelaten.

De termen 'zaadbedrijf' en 'klotebedrijf' vallen regelmatig als het om de Efteling gaat; de haat richting het bedrijf is overduidelijk en ik kan me dan ook niet aan de indruk onttrekken dat dit verhaal stevig is aangedikt om een lekkere rel te veroorzaken. Want als het over de Efteling gaat kan ik Themetalk gewoon niet meer serieus nemen.

Daarbij weten we ook allemaal dat als de betreffende manager in een niet nader te noemen ander park had gewerkt, dit nooit in de podcast vermeld zou zijn.

De oproep om je dan ook maar te gaan misdragen bij de opening van Danse Macabre is exact van het niveau dat ik van Themetalk verwacht, dus daarover verbaas ik me allang niet meer.

Progress Des te meer ben ik verbaasd dat deze man het in geuren en kleuren tegen Thomas van Groningen heeft verteld. Misschien weet hij niet van het bestaan van Themetalk af, maar als je het toch tegen één iemand zoiets niet moet vertellen is het Thomas…

Dutch23 Ja, dat is inderdaad raar. Ik denk dat de man misschien heeft gedacht dat hij dit 'off the record' vertelde.
      Maar goed, we weten niet hoe het gegaan is. Het maakt ook wel verschil of Thomas in het gesprek met hem al heeft aangegeven dat hij dit gedrag afkeurt of hem juist misschien een beetje heeft aangemoedigd om meer te vertellen. Hij zal in ieder geval niet hebben verteld dat het gesprekje zou leiden tot namen en shamen in zijn podcast.

Uiteindelijk blijft het de vraag wat er echt is gebeurd. Ik weet niet of Thomas opnamen van het gesprek heeft, of dat er niet meer is dan zijn persoonlijke weergave van wat er gezegd is. Want gezien de onzin die ik Thomas in eerdere afleveringen heb horen roepen, ga ik in dat geval uit van een zwaar aangedikt verhaal.

Het lijkt me ook eerlijk gezegd best sterk dat iemand dit zomaar uit het niets gaat staan vertellen. Wellicht dat Thomas, die ook gewoon journalist is en dus weet hoe hij een vraag moet stellen, deze man herkende en wat juice wilde ophalen.

Progress urd. Ik weet niet of Thomas opnamen van het gesprek heeft, of dat er niet meer is dan zijn persoonlijke weergave van wat er gezegd is.

Er waren blijkbaar meer mensen aanwezig toen dit gesprek plaatsvond. Ik geloof daarom niet dat dit verhaal heel erg is aangezet. De Japanse cultuur is voor brutale Westerlingen een walhalla, want je komt overal mee weg wat betreft asociaal gedrag. Dat je dus met wat aso gedrag je jezelf een themagebied en attractie kan inpraten geloof ik wel. Hoe dan ook, sowieso geen fraai verhaal, maar het staat voor mij wel los van z’n werkgever.

Ik heb de discussie even een eigen topic gegeven aangezien dit niets met Danse Macabre te maken had.

Verlagen wij onszelf hier niet naar het niveau van loopings van 15 jaar geleden waar personeel en pretparkforummers publiekelijk te kakken werden gezet wanneer ze een onhandige actie hebben begaan? Beetje jammer dit, ongeacht wat de actie was.

Jammer dat we hier als forum meegaan in het prominent benoemen van de persoon in kwestie. Natuurlijk is het niet zo slim, maar om zo iemand overal met voor en achternaam te gaan benoemen vind ik ook niet netjes.

Tsjah ik vind het niet kunnen om dit met toenaam te noemen. Kan best allemaal zijn dat ie dat gezegd heeft, maar er is geen context.

En het is themetalk, hoewel het meestal alleen over Disney of Efteling gaat, en niet zozeer alle parken.
            Beetje belabberde actie ook vanuit journalistiek oogpunt.

Dat Themetalk het rapporteert in hun podcast als zijnde reisverslag is nog tot daar aan toe, maar dat Looopings hier nieuwswaarde in ziet, wat een treurnis.

Ik heb via via te horen gekregen dat de inspiratiemanager van Tokyo Disney momenteel met een nep-QR in zijn knuistje op een van de koorbanken in Danse Macabre ligt te pitten. (Grapje)

FloridaMan Dan moet je je even verdiepen in de relatie tussen looopings en themetalk.

Oei, het was niet mijn bedoeling dat hier een apart topic van gemaakt zou worden. Het was meer bedoeld als semi-grappige/sarcastische post m.b.t de previews van DMC.

Ach, waar het om draait is hypocrisie. Wat gij niet wilt dat u geschiedt...

Ik moet altijd een beetje lachen om deze man. Hij weet het leuk te vertellen maar het is een hoop gebakken lucht. En als je dan de realiteit ziet waar je in de Efteling op horeca gebied mee te maken hebt, vraag ik me af wat deze man al die jaren werkelijk heeft gedaan.

Wat een belangrijk onderwerp…

Goh, ik weet niet zo goed of meneer Goenee publiekelijk aan de schandpaal genageld moet worden of niet, maar hij heeft de pek en veren met z’n ikke-ikke-ikke-en-de-rest-kan-stikke-mentaliteit hoe dan ook wèl helemaal aan zichzelf te danken. Zeker in zo’n functie heb je - of je dat nu wil of niet - een voorbeeld aan anderen te geven. Laten we hopen dat het oikomanische superioriteitscomplex dat nu door onze samenleving waait buiten deze “inspiratie”manager aan Pretparkland voorbij trekt.