Coasterfrenzy Hoezo overlast?? Dat is een aanname die behóórlijk kort door de bocht is. Zo lang je niet op privé terrein parkeert vorm je voor niemand overlast en gebruik je openbare voorzieningen in principe gewoon waarvoor ze bedoelt zijn. Zeker gezien in deze specifieke situatie er ongeveer 7x meer parkeerplaatsen dan inwoners zijn.
Mja, bij mij thuis "in de buurt" ligt een soort lokaal festival terrein waar een keer of 3 a 4 per jaar grote evenementen zijn. Het aangegeven parkeerterrein is dan een fors stuk verderop en er rijd een pendelbus, mijn wijk ligt op loopafstand en stukken dichterbij, en die middagen lopen alle "openbare" parkeerplaatsen opeens vol, kom je als bewoner terug van iets omdat je weg moest zijn gewoon alle parkeervakken vol en kan je semi illegaal op je eigen stoep gaan parkeren.
En nee, de parkeervakken die allemaal bij de woningen liggen zijn officieel "openbaar" maar het doel is gewoon voor bewoners parkeren te faciliteren, en ja, dat geeft wel overlast.
Nu hebben wij (in tegenstelling tot veel huizen om ons heen) een eigen parkeerplek op onze oprit, dus met een beetje plannen heb ik er vrij weinig last van, en t is maar een paar keer per jaar.
Maar als ik dat elk beetje druk weekend in de buurt van een pretpark zou hebben zou ik niet blij worden.
Loekiloeki Daar mag je van alles over vinden, maar dat is dus toegestaan. Dus laten we ook zeker niet voor elkaar bepalen of je ergens wel of niet kan/mag parkeren, want dat doet de gemeente wel. Dank u!
Als we er van alles over mogen vinden dan mogen we dit soort gedrag toch ook asociaal noemen
Daarnaast kan je wel stellen dat het niet verboden is en dus maar prima, maar zoals al vaker in dit topic is onderbouwd zijn parkeerplaatsen in woonwijken bijvoorbeeld gewoon gebaseerd op rekenfactoren van bewoners en aantal auto's, er zit niet gigantisch veel ruimte in om daarvan af te wijken.
Tuurlijk, incidenteel iemand zal geen overlast geven, maar de vergunninghouders zone tegenover de Efteling is er niet voor niets gekomen natuurlijk (en ook dat geeft weer overlast voor bewoners, voor gasten van bewoners etc).