- Bijgewerkt
Quefox_ Ik weet niet de precieze getallen, maar zeg dat er op een drukke dag 10.000 bezoekers zijn in Bobbejaanland. Als iedereen met de auto komt en er in elke auto 4 bezoekers zitten, betekent het dat er 2.500 auto’s komen. Zeg dat de helft van de mensen net zo over denkt als jij, dan zou ik toch echt wel van overlast spreken. Ik moet er in ieder geval niet aan denken dat er bij mij in de wijk op enigszins regelmatige basis 1.250 auto’s willen parkeren.
Ver overtrokken voorbeeld. Als al 1% van de mensen die moeite neemt, is het in de praktijk enorm veel.
En uiteindelijk:
Quefox_ ik vind het ronduit respectloos, onbeschoft en egoïstisch dat je er zo over denkt. Door mensen als jij keren omwonenden zich (nog sterker) tegen parken, en wordt het voor die parken moeilijker en moeilijker om iets voor elkaar te krijgen.
Uiteindelijk heeft een park dat zelf in de handen.
Terug naar de bron gaan is heel simpel door te blijven vragen waarom.
Je begint bij de bovenste laag: De omwonenden.
Waarom hebben bewoners overlast van parkeerders? Omdat er te veel mensen daar parkeren
Dan kom je dus uit bij de 2e laag: De parkeerders
Waarom parkeren mensen daar en niet bij bobbejaanland zelf?? - Omdat de parkeerkosten bij bobbejaanland te hoog zijn.
Dan kom je dus bij de 3e laag uit:
Waarom zijn de kosten bij Bobbejaanland zo hoog?
En daar is dan geen duidelijk antwoord op te geven. De parking vergt amper onderhoud (want is een grindbak) en er zijn geen speciale voorzieningen getroffen om files tegen te gaan of verkeer beter te leiden. Dit is dus het punt waar je vast loopt en geen écht antwoord op de "Waarom" vraag meer kunt geven. Dat betekent simpelweg dat je dus nu bij de oorzaak bent aangekomen van het probleem: Het park zelf.
Ik vind het ronduit asociaal, maar ook gewoon dom naar jezelf en mede-burgers toe om de schuld bij "ons" (als burgers) te blijven leggen en niet de daadwerkelijke bron durft aan te spreken.