- Bijgewerkt
Dit soort gedrag zorgt er gewoon voor dat je een vergunning nodig gaat hebben om te parkeren in de buurt.
Overigens heeft Bobbejaanland afgelopen jaren de parkeerplaats serieus aangepakt, werd deze volledig opnieuw geasfalteerd en ook de rijvakken aan de zijkant van het park werd geasfalteerd - meer mocht door beperkingen ivm verharding niet (vergunningsmating). Enkel de parkeerplekken op het veld achter Kinderland en naast de Arena zou ik momenteel nog problematisch noemen, maar die worden normaal enkel op zeer drukke dagen gebruikt en op die dagen parkeer je bij andere parken ook niet fantastisch.
Ronald66 Als je parkeren gratis maakt (desnoods te compenseren met een kleine prijsverhoging van het toegangskaartje) zal iedereen graag van je parkeerplaats gebruikmaken, en hoeft niemand in de buurt te parkeren.
Met andere woorden, je verhoogt voor iedereen de prijs, ook voor mensen die er geen gebruik van maken. Klinkt volgens mij alles behalve redelijk. Nu is de kostprijs om te parkeren per auto, ongeacht hoeveel personen je meeneemt.
Als we die 13 euro over een gemiddelde auto van 4 personen moeten berekenen, wordt elk ticket 3.25 euro duurder, da's direct een serieuze prijsverhoging.
Overigens is het OV bij Bobbejaanland ook een ramp (met dank aan De Lijn), maar gelukkig is er ondertussen wel de pendelbus. Als je per se die 13 euro wilt uitsparen, kan je je ook gewoon op een gratis parkeerplek zetten in Herentals en voor 7 euro per persoon kan je dan de pendelbus nemen. Gratis parkeren in Herentals gaat wel een uitdaging worden.
In mijn ogen mag een parkeerplaats gerust geld kosten, maar dan wel per auto. Tickets gaan verhogen om een parkeerplaats gratis te maken is mij maar al te absurd, de prijs van een gemiddeld ticket moet écht fors omhoog om dat verlies te compenseren.