Op zich kan dit wel een interessante discussie worden, vooral wanneer je even het fatsoen en sociale normen even helemaal buiten beschouwing houdt. Ik weet nu wel wat voor nette en vriendelijke mensen hier op het forum zitten. Dan krijg je meer een discussie over of het de prijs waard is en wat je ervoor moet doen en of dat wel moeite waard is.
Vroeger deed ik van alles downloaden, games, films en muziek. Maar dat ging niet zomaar, ik moest eerst mijn pc aids geven door programma's als Kazaa, Limewire, iMesh en Bearshare te gebruiken. Maar dat was nog steeds minder moeite die ik erin hoefde te steken tegenover wat ik wilde downloaden te kopen in de winkel. Dat is nu helemaal anders door diensten als Steam, streamingdiensten en Spotify, ik heb in geen jaren niets meer gedownload. Oftewel, de legale manier wordt nu zo gefaciliteerd dat ik niet meer de regels ging overtreden.
Er is een manier om goedkoop in Disney World te parkeren. Je kan voor 1 persoon een restaurant boeken bij een hotel en daar parkeren. Net voor je reservering kun je annuleren en de 10 dollar (dat was toen) aan boete betalen. Vanaf daar kun je een bus of monorail pakken naar 1 van de parken. Beetje omslachtig, maar zo bespaar je wel 20 dollar. Maar is het het wel waard, want voor die 20 dollar extra krijg je wel een ruime parkeerplaats met bewaking, bereikbaarheid via de snelweg, geen files bij het uitrijden (monorail bij MK even daar gelaten), een treintje naar de ingang en je staat ook sneller bij de ingang. Oftewel, de dienst is legitiem genoeg om de omslachtige manier niet meer te hoeven gebruiken.
Nu is het vraag of dat dan ook zo is bij BJL. Na een snelle blik op Google streetview heb ik gezien dat er nagenoeg geen tot helemaal geen parkeerplaatsen zijn in de directe omgeving, enkel villa's met een ruime oprit en een groene berm. Niet net als in Kaatsheuvel parkeerplaatsen langs de weg of bij supermarkten. Je zal dan wel een ontzettend lang stuk moeten lopen om die 13 euro te besparen. En dan om te parkeren in een grindbak, dat werd ook al meerdere keren genoemd. Absoluut niet sjiek de friemel van BJL, maar volgens mij heeft dat ook niet heel veel effect op de prijsbeleving. Ik ben wel benieuwd wat de rekbaarheid van de prijs is en waar dan wel de grens ligt dat het verre lopen een betere deal is dan de parkeerplaats van BJL. Volgens mij moet dat wel erg hoog liggen.