Tonnie Maargoed, zo kan je toch ook discussieren over waarom een DLP 100 euro per dag toegang vraagt voor een park wat al 25 jaar niet veranderd is, daar is volgens jou redenatie "geen duidelijke antwoord op te geven".
Dus we hebben nu dan maar t recht over het hek te klimmen bijvoorbeeld, want het park kan geen fatsoenlijke reden geven (behalve winstbejag)
waar slaat dat nu weer op??
Over het hek klimmen is inbreken en is gewoon een strafbaar feit. Wij hebben het hier over parkeren op een publieke parkeerplaats die precies gebruikt wordt waarvoor hij bedoelt is: Iets of iemand in de omgeving bezoeken. Daar krijg je nog geen bon voor op je ruit al zou je de parkeerwachter er op binden.
Het feit dat je al dit soort onnozele en vergezochte vergelijken zoekt zegt eigenlijk al genoeg over hoe gehersenspoeld deze maatschappij is om gewoon maar alles aan te nemen wat ze voor geschoteld word. Diep triest.
Tonnie Als bezoekers niet meer komen gaat t park vanzelf bedenken waarom, gaan ze onderzoek doen, en als iedereen zegt dat ze parkeren te duur vinden gaat het vast veranderen.
Dat is het probleem met dergelijke onderzoeken. 9/10 keer kun je het eigenlijke probleem helemaal niet aangeveren. Je krijgt een aantal opties voorgeschoteld: entree te duur, te weinig attracties, yadda, yadda. En dan gaan ze koortsachtig daar iets aan proberen te doen, wat meestal averechts werkt.
Tonnie Als iedereen blijft gaan is het duidelijk wel naar waarde, en is het idd gewoon normaal.
Ohja.. zoals de burgemeester van Londen die beweert dat het heel normaal is dat er terroristische aanslagen plaats vinden als je in zo een grote stad woont. Werkelijk: Het word pas "normaal" als je het accepteerd als normaal en niet omdat geldgierige bedrijven het je de strot af duwen.
Tonnie Ik denk overigens dat voor parkeren een parkeerbedrag rekenen vast wel van belang is, nu hebben mensen incentives om bijvoorbeeld met een OV te gaan, of vaker samen te rijden.
Dit is een denkbeeld dat ik kan begrijpen en waar op zich ook wel een juiste gedachte in zit voor heel veel situaties. Probleem wederom is dat OV - zeker voor een gemiddeld pretpark - gewoonweg geen optie is. Ik kan bijvoorbeeld niet in Walibi (zowel NL als BE) komen met het OV zonder (bijna letterlijk) de helft van mijn pretparkdag kwijt te zijn. Samen rijden proberen we sowieso al vanwege hoge benzinekosten.
Overigens nóg iets wat we steeds meer aan het slikken zijn als burgers zijnde: In plaats van dat het OV verbeterd word en fietsen veiliger/efficienter word, wordt het autorijden ontmoedigd door het slechter te maken. Dat is wederom een volstrekt verkeerde tactiek. Je moet je maatschappij verbeteren, niet verslechteren.. En dat geld dus ook voor het parkeren bij de parken.