- Bijgewerkt
Quefox_ ik vind het bijzonder respectloos om überhaupt voor te stellen overlast in een woonwijk te veroorzaken
Hoezo overlast?? Dat is een aanname die behóórlijk kort door de bocht is. Zo lang je niet op privé terrein parkeert vorm je voor niemand overlast en gebruik je openbare voorzieningen in principe gewoon waarvoor ze bedoelt zijn. Zeker gezien in deze specifieke situatie er ongeveer 7x meer parkeerplaatsen dan inwoners zijn.
Quefox_ parkeren bij pretparken is de norm
Dat kan zo zijn, maar dat wil nog niet zeggen dat we het daarmee eens moeten zijn. En daar gaat de discussie uiteindelijk wel over. Als jij je lekker geld uit de zakken wilt laten kloppen omdat je vind dat het de norm is: Be my guest. Maar daarmee geef je de parken het volste recht om steeds meer uit de zakken te gaan kloppen. Akkoord dat de parkeergrond voor een park ook niet gratis is, maar het hoeft ook geen melkkoe te zijn.
Het is net zoiets als met die Microtransacties in games (om bij de analogie van Meint te blijven). Daar dacht "men" ook van dat het geen kwaad kon, maar inmiddels worden games volledig kapot gemaakt omdat AAA developers denken dat het "De Norm" is en krijgt de consument in de praktijk steeds minder waar voor zijn geld (en moet meer betalen om alsnog die dingen te krijgen die er eigenlijk gewoon in horen te zitten.
Het is echt te belachelijk voor woorden wat we als maatschappij zijnde gewoonweg accepteren "omdat het nou eenmaal zo is".. NEE!.. het is zo omdát we het accepteren.
Jordy Bovendien vind ik het belangrijk dat mijn auto op een goede parkeerplaats staat, want helaas (en gelukkig) bij vorige auto’s parkeerschade opgelopen door een ander, en er ligt geen briefje bij hoor!
Dus gewoon lekker parkeren bij de plaats van bestemming…
In welk opzicht is parkeren bij je bestemming een garantie om geen auto schade te hebben?? Wij hebben op de Parking van EP ook al schade gehad en een maat van me bij de Efteling. Krijg je van niemand vergoed. Het staat daar écht niet veiliger dan op andere plaatsen. Als ik zie hoe mensen soms met kinderwagens en dergelijke om gaan zou ik zelfs durven bewerken dat de parkeerplaats van een pretpark zelfs minder veilig is voor autoschade.