- Bijgewerkt
wh_k ik zie het al jaren helemaal voor me. Het Dwarrelplein had een mooi sfeervol "Hartenstadplein" kunnen worden met een soort haventje met decoratieve bootjes (mooie knipoog naar het verleden toen je nog kon roeien op de vijver) in de Vonderplas die dan het Spiegelmeer zou kunnen gaan heten (in het Pardoes-legendarium ligt Hartenstad aan het Spiegelmeer) Op het plein verschillende faciliteiten zoals een mooi restaurant, een café/bar, en een grote souvenirwinkel ter vervanging van Efteldingen.
Dan heb je net buiten de stad de Toveracademie waar je een gave ride van zou kunnen maken. Alleen wat voor attractie je daar zou kunnen neerzetten weet ik nog niet echt. De outdoor wachtrij van Fabula zou je voor die attractie kunnen hergebruiken en er het Sagenwoud van kunnen maken, een soort betoverend bos met allerlei bijzondere planten en bloemen en Symbolicaanse fantasiediertjes en dergelijke. Wellicht dat je in de rotspartijen van de Toveracademie, oftewel voor de bezoeker de begane grond, een wat luxer Table-service restaurant kan herbergen en dat je de attractie zelf op de eerste verdieping hebt als het ware. En dan zou je op de plek van de Fabula binnenspeeltuin nog een soort interactieve Tover-experience kunnen maken waarin je gaat leren toveren door Pardoes en Grootmagister Almar en meer informatie krijgt over de wereld van Symbolica.
De Pardoes Promenade, waar het gebouw dan aan ligt, fungeert dan als een majestueuze, koninklijke laan die Hartenstad en het Paleis der Fantasie met elkaar verbindt. En als laatste zou je tegenover Polles Keuken op de plek van de wandelwagenstalling een soort High Tea restaurant of kleinschaliger horecapunt kunnen bouwen in het thema van de cottage van Aliciana.