Goed idee om een los topic te openen! Om een duit in de zak te doen:
Ik zat naar aanleiding van de reacties omtrent Symbolica, de Fabuloods en het doorontwikkelen van de Pardoes Promenade te dagdromen hoe zoiets er dan uit zou kunnen zien. Daar kwam ik eigenlijk telkenmale op uit dat het Spookslot/Danse Macabre hek aan de promenade een vreemde eend binnen die wereld zou zijn, maar toen bedacht ik me iets. De ingang van Danse Macabre zit niet meer aan de Pardoes Promenade kant en voor zover de (bouw)tekeningen tot dusver laten zien komt er ook geen doorlopend pad meer van Danse Macabre naar de promenade. Dit bedenkende zou jou idee van een doorontwikkelen van de Fabuloods naar een Symbolicaanse attractie nog niet eens zo onrealistisch zijn, en wellicht ligt er ook al een soortgelijk idee bij de ontwerpafdeling waar wij nog niks vanaf weten. Ik heb het bij de transformatie van Pandadroom naar Fabula een beetje als een budget-upgrade ervaren (naast een nieuwe film en een nieuwe huid voor de panda naar de beer (haha) met eekhoorn is er eigenlijk niks echt veranderd) maar wie weet was dit slechts een tijdelijke invulling omdat Pandadroom simpelweg op was en de verdere doorontwikkeling naar een Symbolicaanse attractie op dat moment nog niet rendabel binnen de toenmalige plannen.
Met het Spookslot hek aan die kant weg zou je de gehele promenade zonder verdere styleclashes meer Symbolicaans kunnen maken.