Ze hebben in het verleden wel die Asia Nights gehad. Vond ik altijd héél gezellig.
Hoe het qua vergunningen zit is moeilijk te achterhalen. Het lijkt er op dat ze in principe tot 20:00u open mogen zijn, maar dan ook echt alle attracties dicht moeten doen. In het verleden was 20u ook de maximale verlenging in de zomer. Ze hebben ook wel eens standaard tot 20u open gehad. Een tijd lang is het zelfs zo geweest dat je tot sluitingstijd nog in de rij mocht gaan staan, behalve als het park tot 20u geopend was (wat voor mij het bewijs is). Ook in de winter lijkt 20:00 écht de limiet te zijn.
De Asia Nights zullen ongetwijfeld mogelijk zijn geweest onder een speciale vergunning, gezien er dan geen buiten-attracties open waren.
Ik kan me voorstellen dat er een limiet is/was aan hoe veel dagen per jaar ze tot 20u open mogen zijn. Ik kan me ook voorstellen dat ze wellicht wat onderhandeld hebben om nu minder dagen tot 20u open te zijn (wat ook zou verklaren waarom de wachtrijen tegenwoordig al voor 18u sluiten) maar dat ze dan daarom meer dagen in het jaar open mogen zijn. (gezien het aantal openingsdagen sinds een paar jaar wel vermeerderd is).
Het is en blijft natuurlijk specualatie, maar het past wel in het plaatje. Meer dagen met minder uren geeft je de mogelijkheid om toch wat meer bezoekers te trekken. Maar wel zonde dat er daardoor geen/minder avondopeningen meer zijn.
Ik hoop wel dat events zoals de Asia Nights (al dan niet in andere vorm) ooit nog terug komen.