Kevjoe Dat was ik kennelijk nog vergeten te vermelden in mijn vorige post: het Silverado Theater wordt ook verhuurd voor business events en levert ook gewoon geld op. Het is niet gewoon een theater in het park alleen.
Je kunt het theater inderdaad huren, maar dat staat op een enorm laag pitje. Je kunt ook het fantissima theater afhuren en vroeger zelfs Wuze Town (al heb ik ze dat al heel lang niet meer zien doen). Als ze het theater vervangen, kunnen ze die verhuur uiteraard gewoon blijven doen.
Daarnaast heeft het ook quasi de perfecte ligging voor een theater: vlak aan de parkgrenzen aan de openbare weg, waar er eenvoudige toegang tot de backstage is voor aanlevering van decor en dergelijke... de oppervlakte die het theater zelf inneemt is eerder ook vrij klein (voor een theater)
Bij een vervanging veranderd de ligging niet. De aanvoer blijft hetzelfde. Echter neemt het theater een veel grotere ruimte in dan je wellicht denkt.. vooral omdat er veel ongebruikte ruimte omheen zit.
Je ziet een verloren hoek linksboven tussen hotel en theater in. Dan zit er linksonder een verloren hoek ook weer tussen Theater en Matamba in. Het backstage gebied is ook onpraktisch zowel qua vorm als qua indeling. Vervolgens heb je rechtsonder nog dat hele plein wat volstrekt nergens voor gebruikt kan worden.
Neem de gevel van Matamba die tegenover Colorado staat en trek deze gewoon door langs het pad en dan een rechte lijn naar beneden toe tot aan de straat (geen paint beschikbaar om het zelf in te tekenen). Dan krijg je een gigantisch rechthoekig gebouw waar enkel linksonder een hap uit is voor Matamba. Rechts kan het pad doorlopen, wat een verbetering van de infrastructuur oplevert. Het showgebouw kan dan makkelijk multifunctioneel gebruikt worden.
Kevjoe die ruimte lijkt mij net heel belangrijk voor hulpdiensten en leveringen. Er is een reden waarom delen van het park nog niet bebouwd zijn, als ze konden was dat al lang gebeurd 🙂
Er zit daar inderdaad een toegangspoort voor hulpsdiensten, deze hoeft dan slechts een paar meter opschuiven en kan gewoon in gebruik blijven. De reden dat de rest nog niet bebouwd is is simpel: Er past daar niets.
Kevjoe ik zie ze dan eerder de Colorado Adventure slopen
Bij de opening van Chiapas heeft de Eigenaar nog aangegeven bijzonder trots te zijn op deze attractie en dat deze nog heel populair is. Dat is weliswaar al een paar jaar geleden, maar ik heb niet het idee dat die populariteit gedaald is. Ik zie die baan zodoende niet verdwijnen. Zeker niet zo lang er nog genoeg andere rotte plekken in het park zitten.