Meelworm
maar de bezoekersaantallen stijgen wél.. ook al is het niet veel.. Zonder investering zouden ze hoogstwaarschijnlijk dalen.
Zoals al besproken in dit topic zet PHL tegenwoordig meer in op een premium product, dus het lijkt me niet meer dan logisch dat zowel omzet als winst ook gegroeid zijn. Wellicht meer dan de bezoekersaantallen.
Waarom zou er dan opeens geen geld meer zijn??
één theorie is dat de laatste jaren het geld dat opzij gezet was voor een grote uitbreiding gebruikt is voor de uitbreidingen binnen het park. Die theorie klinkt niet onwaarschijnlijk, maar ik kan me niet inbeelden dat het park dit zó ver door gedreven heeft. Als die extra reserves beginnen te minderen zal het park wellicht op wat trager tempo gaan investeren, maar niet zo traag als ze nu doen.
Natuurlijk zou daar bovenop nog Corona en het overlijden van de ontwerper gespeeld kunnen hebben en is het niet één reden, maar een verzamelijk van vanalles..
Desalniettemin: Ze staan zeker niet stil in Brühl. De laatste investeringen mogen dan weliswaar wat kleiner zijn geweest, goedkoop is zoiets alleszins niet. Daarnaast had het park ook wel hoog nodig behoefte aan een familie attractie zoals de Adventure trail, maar ook aan meer paden om de drukte te kunnen spreiden. Gezien ze ook qua marketing nu weer wat meer op families in zetten, is het ook zeker niet ondenkbaar dat er nog meer van dit soort investeringen volgen.