Japio Jup, dat aanbod en die volwassen identiteit staan wat dat betreft wel los van elkaar als in, die bestaan naast elkaar.
Hier ben ik het overigens mee eens hoor. En er zijn ook genoeg parken waar ik dat perfect zo ervaar! Dat is dus niet echt het probleem. Maar ik bedoel aan te geven dat ik dat bij Toverland steeds minder heb door de manier waarop en de hoeveelheid van wijzigingen. En met die voorbeelden probeer ik maar aan te geven waar dat bij mij vandaan komt.
Overigens zit hem dat echt in de hele reeks aan kleine subtiele dingen. Miniscuul voorbeeldje: die papagaai in Port Laguna vind ik nog best stijlvol en ik stoorde me daar niet aan als volwassen bezoeker. Terwijl ik die octopus in die show goedkoop, lelijk en kinderachtig vind en dat doet dan toch een beetje afbreuk aan het geheel. Dat komt omdat die papagaai subtieler is weggewerkt, beweging had en gedetailleerder is uitgewerkt. En er worden voor mijn smaak nu her en der net iets teveel "octopussen" toegevoegd op te veel verschillende plekken.
Tonnie Dat is toch gek, aangezien deze uitbreiding eigenlijk al in de originele plannen van Avalon bedoeld was.
Dat betekent dit toch niet dat ik er dan anders over denk toch? Wellicht snap ik het even niet goed? Ik probeer enkel te verklaren hoe ik het ervaar sinds 2018 en wat daarin veranderd is.
Overigens heb ik alsnog het idee dat de toon van destijds wel behoorlijk anders was dan nu (tenzij ik mij dat echt totaal verkeerd herinner).
BlueSpirit Je hebt gelijk met al die problemen die je omschrijft, en ik snap ook goed wat ze proberen op te lossen. Uiteindelijk zijn die gezinnen het kernpubliek. Het is gewoon dat ik zelf best een tijd enthousiast werd van Toverland en dat dat gewoon een heel stuk minder is het worden en ik probeer te benoemen hoe dat komt. Ik blijf er wel bij dat ik zelf wellicht her en der wat andere keuzes had gemaakt (Maar zoals ik hierboven benoem, dat zit echt in subtiele dingen).