Tonnie Dat is toch gek, aangezien deze uitbreiding eigenlijk al in de originele plannen van Avalon bedoeld was.
Nou, volgens mij is dat niet helemaal waar. Een fase 2 was inderdaad altijd al het plan, maar de toon ervan is vrij laat nog veranderd. Dat staat ook in het verslag van de preview day. De directie wou op een gegeven moment meer kleur en vrolijkheid en toen pas hebben ze bedacht om het verhaal aan te passen naar wat het nu is geworden.
En ik ben het er helemaal mee eens dat dit gebied meer levendigheid en attracties nodig had. Ik snap de huidige uitbreiding ook volledig vanuit het oogpunt van de average length of stay, dit gaat sws goed effect hebben wat dat betreft. Alle concept arts en wat we tot nu op de bouwplaats hebben gezien ziet er ook super mooi uit.
Maar, hoe gaaf ik de nieuwe attracties er ook uit vind zien, ik blijf het gewoon echt jammer vinden dat de wat meer ingetogen en mysterieuze toon van Avalon verloren gaat. Nu is dat meer persoonlijke smaak dan echt kritiek op toverland, maar toch. Avalon voelt nu toch minder uniek aan kwa thema binnen Toverland en voor mijn gevoel gaat de diversiteit aan thema en sfeer in het park dan ook een tikje achteruit met deze upgrade.