Ik denk dat de keus die nu gemaakt is prima past bij de strategie. De Average Length of Stay is namelijk niet alleen gebaseerd op het volledige park, maar ook het gebied op zich. Wat je toch veel zag is dat de gezinnen met jonge kinderen wegbleven uit Avalon omdat er eigenlijk alleen Fenix te doen was. Merlin's Quest lag ook nog eens vooraan in het gebied, waardoor gasten - als ze die al deden - niet verder het gebied in gingen waar een souvenir shop en een groot horecapunt te vinden zijn. Ofwel: zelfs al kwamen de families met kleine kinderen, ze zullen er weinig tot geen geld spenderen.
Avalon was daarom erg vaak rustig, terwijl het in de Magische Vallei of in de hallen weer erg druk was. Ik denk daarom dat elk gebied (wellicht m.u.v. de eerste hal) een attractie heeft voor het hele gebied:
- Ithaka: Troy voor de jeugd, Scorpios voor de mix, Paarden voor de kleinste.
- Wunderwald: Zork en Blitz voor de jeugd/familie, Funhouse voor de mix, Speeltuin en molens voor de kleinste.
- Magische Vallei: Wervelwind voor de jeugd, Djengu River voor de mix, speeltuin en molens voor de kleinste.
Ofwel, Avalon had als een van de weinige deze diverse mix niet. De speeltuin lag gewoon net te ver weg om écht het gebied in te gaan en er langer te blijven. Dus vanuit die redenering snap ik deze keuzes heel goed. Dat het wellicht te felgekleurd en cartoonesk is voor volwassenen en jongeren? Mwah, ik denk dat dat zeer meevalt. Ik zelf heb niet echt het idee dat jongeren veel waarde halen uit thematisering, maar meer om de totaalbeleving en de attracties die er te doen zijn. Als het geheel maar klopt. En dat wordt straks wel goed neergezet! De meeste volwassenen zullen daarom toch ook vaak met kinderen zelf gaan. Ik ken maar weinig jongerengroepen die als uitje naar een pretpark gaan. Dan eerder naar een festival of iets dergelijks. Of het moet in combinatie zijn met een Hard-ticket event.
Ik denk dat er voor toekomstige uitbreidingen een soortgelijke aanpak wordt gekozen. Maar dat zal ook deels afhangen van de financiële mogelijkheden. Kleine infills/attracties zijn over het algemeen nu eenmaal goedkoper dan een grote achtbaan. Wellicht openen ze dus eerst een nieuwe achtbaan om dit later aan te vullen met kleinere attracties (of andersom). Ik zou er persoonlijk niet zo bang voor zijn.